نماینده کارفرمایان در شورای عالی کاربااشاره به اینکه موانع تولید باید رفع شود گفت:درصورتی که از تولید حمایت شود و هزینه های دلالی افزایش یابد, هم اشتغال و هم درآمد خانوار رونق می گیرد.

 امکان ایجاد اشتغال و رفاه با رفع موانع تولید داخلی

به گزارش گلستان ۲۴؛ اصغرآهنی ها, نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره رونق تولید گفت: تولید ثروت در کشور باید با بخش واقعی اقتصاد همراه باشد، زمانی که تولید ارزش پیدا کند موفق بوده ایم.  باید با قوانین هزینه دلالی و سوداگری را بالا ببریم و برعکس هزینه کارهای تولیدی از قبیل صنعت، کشاورزی و خدمات را کاهش دهیم. در آن صورت اگر تولید رونق پیدا کند، هم مشکل اقتصاد مردم حل می‌شود، هم اشتغال و درآمد خانوار بالا می‌رود.

 وی ادامه داد:برای گرفتن تسهیلات بانکی اگر یک تولیدکننده و یک دلال به بانک مراجعه کنند، بانک‌ها رغبت بیشتری پیدا می‌کنند که تسهیلات به دلال بدهند تا تولیدکننده. همچنین در بخش تولید یک کارفرما با نیروی انسانی کار می‌کند، ‌انواع قوانین بازدارنده برایش وجود دارد، باید کارگر را بیمه کند، مالیات بپردازد و همه موارد ایمنی، محیط زیست و قوانین تامین اجتماعی را رعایت کند، اما کسی که به دلالی می‌پردازد، هیچ قانونی مزاحم او نمی‌شود. نه شناسنامه‌ای دارد که سازمان مالیاتی سراغ او برود و نه کسی مزاحم او می‌شود.

 آهنی ها با بیان اینکه عده‌ای می‌گویند بخش مسکن، پیشران اقتصاد است گفت: اعتقاد من این است که قوانین مرتبط با تولید باید با هم  تغییر پیدا کند، هم دیپلماسی اقتصاد به نفع تولید فعال شود، هم نخبه‌گرایی و نیروی متخصص بر سر کار بیاید و هم کسانی که در دولت با بخش تولید سروکار دارند، آنها کوچک‌ترین اطلاعی از مسائل واقعی تولید ندارند. باید قوانین مانع تولید را برطرف کنند و به جای اینکه هزینه تولید را افزایش دهند، باید هزینه دلالی و واسطه‌گری را بالا ببرند.

فعال بخش کارفرمایی با بیان اینکه در زمینه مسکن دولت به راحتی می تواند زمین در اختیار مردم قراردهد و با انبوه سازی مسکن تولید کند گفت:در صورتی که هزینه ساخت مسکن کاهش یابد, در آن صورت دلالان به این نتیجه می رسند که صرفه ای ندارد تا در مسکن سرمایه گذاری کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار