مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت که طرح مطالعه ظرفیت‌سنجی اشتغال و توسعه پایدار توسط این اداره کل برای ۵۹۵ روستای استان مطابق برنامه ششم توسعه انجام شد.

مطالعه ظرفیت‌سنجی اشتغال در ۵۹۵ روستای گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، سید محمد حسینی اظهار داشت: اطلاعات این طرح در اختیار مسوولان ارشد استان قرار می گیرید تا بر اساس آن از ظرفیت موجود در روستاها برای توسعه این مناطق استفاده شود.

به گفته وی طرح مطالعه سنجی اشتغال و توسعه پایدار برای روستاهای گلستان از سال ۹۶ آغاز شد.

گلستان ۹۳۶ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد که سه درصد از روستاهای کشور را شامل می شود.

همچنین ۴۶.۶ درصد جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری گلستان در روستاها زندگی می کنند که اقتصاد آن ها بر پایه کشاورزی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان همچنین از پایان ساخت و تعمیر خانه های سیل زده استان خبر داد و گفت: این اداره کل توانست ۲۲ هزار و ۹۸ واحد مسکونی را با جذب هشت هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی تعمیر و نوسازی کند.

حسینی بیان کرد: عملیات ساخت خانه های سیل زدگان استان، خرداد امسال به اتمام رسید که به دلیل شیوع ویروس کرونا، مراسم جشن پایانی آن به تعویق افتاد.

سیل روزهای آخر سال ۹۷ و فروردین ۹۸، خسارت سنگین مالی به بخش های مختلف استان گلستان از جمله بخش مسکونی وارد کرده بود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان همچنین پیگیری تامین اعتبار ملی و ویژه برای بازنگری و اجرای طرح هادی روستایی، تخصیص ۳۰ هزار تن قیر برای اجرای آسفالت معابر، تداوم طرح جامع تامین مسکن اقشار کم درآمد و بهره برداری از سه هزار خانه و ساخت مسکن برای جوانان واجد شرایط با معرفی دهیاران و شهرداران را از جمله برنامه مهم این اداره کل در سال جاری برشمرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار