تاریخ انعقاد اجاره‌نامه واحد مسکونی متقاضیان دریافت کمک‌تسهیلات اجاره مسکن که تا پایان شهریورماه مهلت ثبت نام آن ادامه دارد، باید مربوط به ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ باشد و این وام به مستاجرانی که سال گذشته تسهیلات کرونایی اجاره را دریافت کردند تعلق نمی‌گیرد.

اعلام نحوه بازپرداخت وام ودیعه/ وام به کدام مستاجران تعلق می‌گیرد؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ براساس مصوبه ستاد مبارزه با کرونا وام اجاره که برای دومین سال قرار است به مستاجران تعلق گیرد، فقط به قراردادهای اجاره ۶ ماه نخست سال تعلق خواهد گرفت. همچنین مستاجرانی که سال گذشته وام ودیعه را دریافت کرده بودند نمی‌توانند امسال وام ودیعه مسکن را دریافت کنند.

آن‌طور که ستاد مبارزه با کرونا اعلام کرده، مهلت ثبت‌نام اشخاص واجد شرایط برای دریافت تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ تمدید می‌شود و بر این اساس همه قراردادهای اجاره نیمه نخست امسال امکان دریافت وام اجاره را خواهند داشت. با این حال به دلیل بدهی مستاجران به نظام بانکی، همه متقاضیانی که سال گذشته این تسهیلات را دریافت کردند امکان ثبت نام مجدد ندارند.

ثبت‌نام وام ودیعه مسکن از ساعت ۱۲ روز چهارشنبه ۲۶ خرداد آغاز شده است و همه مستأجران واجد شرایط دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن که در سامانه tem.mrud.ir ثبت‌نام کرده‌اند اکنون باید منتظر پاسخ استعلام خود باشد.

سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در منطقه شهری تهران ۷۰ میلیون تومان، سایر کلان‌شهرها (شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت یعنی شهرهای مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه) ۴۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۲۵ میلیون تومان است. همچنین، متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متاهل یا سرپرست خانوار باشند.

متقاضیان همچنین باید دارای اجاره‌نامه رسمی یا اجاره‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند.چنانچه متقاضی تا حداکثر ۲ هفته از تاریخ معرفی به شعب بانکی نسبت به تکمیل مدارک خود و ضامنان اقدام نکند، نسبت به رد درخواست متقاضی اقدام می‌شود.

نحوه بازپرداخت تسهیلات چگونه است؟

برپایه این گزارش، تسهیلات ۷۰ میلیون تومانی در تهران با بازپرداخت پنج ساله و نرخ سود ۱۳ درصد به واجدان شرایط داده می‌شود که رقم اقساط آن ماهانه یک میلیون و ۵۹۲ هزار و ۷۰۰ تومان خواهد بود.

همچنین تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی متقاضیان هشت کلان‌شهر کرج، قم، اصفهان، شیراز، تبریز، مشهد، کرمانشاه و اهواز با نرخ سود ۱۳ درصد و بازپرداخت سه ساله اعطا می‌شود که در این صورت مبلغ اقساط آن، یک میلیون و ۳۴۷ هزار و ۷۵۰ تومان خواهد بود.

رقم اقساط تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی به مستاجران سایر شهرها که با نرخ سود ۱۳ درصد و بازپرداخت سه ساله اعطا می‌شود، ۸۴۲ هزار و ۳۴۸ تومان برآورد می‌شود.

 این دومین بار است که با هدف تنظیم‌گری بازار اجاره ثبت‌نام دریافت وام از مستاجران انجام می‌شود. نظام بانکی تا دی‌ماه پارسال وام اجاره را به متقاضیان واجد شرایط اعطا کرد. سال گذشته پس از ثبت‌نام ۹۲۰ هزار سرپرست خانوار، در نهایت این تسهیلات به حدود ۲۰۰ هزار خانواده داده شد که مجموع ارقام پرداختی نزدیک به چهار هزار میلیارد تومان رسید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار