با حضور ویدئو کنفرانسی مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و حضور مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان و‌مدیرعامل شرکت‌ آب و فاضلاب استان برنامه های گذر از تنش آبی تابستان 1400 در گلستان بررسی شد.

برنامه های گذر از تنش آبی تابستان 1400 در گلستان بررسی شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، سید محسن حسینی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان در این جلسه ضمن اشاره به وضعیت کاهش بارش ها و متعاقبا کاهش رواناب ها و همچنین کاهش آب سد ها گفت: سد آب شرب در استان گلستان در حال حاضر وجود ندارد و وضعیت کشت تابستانه با آب سدها نیز در وضعیت مطلوبی قرار ندارد. 

وی بیان کرد: 35 هزار حلقه چاه در استان وجود دارد که 7 هزار حلقه آن عمیق است که چاه های آب شرب استان نیز از میان این 7 هزار چاه عمیق هستند و در تابستان به دلیل استفاده کشاورزی این چاه ها با افت آبدهی رو به رو هستند.
حسینی افزود: برای افزایش تخصیص آب صنعت ازسد نرماب به دیگر نقاط مصوبه شرکت آب و فاضلاب کشور را می طلبد که پیگیر آن هستیم. طرح جامع آب شرب استان نیز اصلاحاتی دارد که پس از اصلاح در کمیته تخصیص وزارت نیرو ، تخصیص شرب از نرماب به چند شهر و روستای دیگر نیز به آن اضافه می شود. 
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان بیان کرد: کلنگ زنی سد میرداماد نیز پس از اقدامات اولیه در انتهای سال جاری یا ابتدای 1401 اجرایی می شود و پیگیر 37 میلیون متر مکعب تخصیص شرب و .. از آب دریا نیز هستیم. 
مهندس حسینی افزود: مجموع اقدامات اضطراری ما برای گذر از تابستان سال جاری، در شهرستان آزادشهر با حفر و تجهیز یک چاه و اصلاح آبدهی یک چاه دیگر می تواند تا اواسط تابستان 30 لیتر بر ثانیه به تامین آب شرب شهرستان آزادشهر کمک کند. همچنین حفر دو حلقه چاه در شهرستان گرگان که قبل ازسال آغاز شده بود و عملیات تجهیز و بهره برداری آن تا اوایل تابستان به اتمام می رسد می تواند 30 لیتر بر ثانیه به تامین آب شهرستان گرگان کمک نماید. 
وی همچنین بیان کرد: تا اوایل شهریور نیز با اقدامات دیگری در حفر و تجهیز چاه هایی که امسال آغاز شده است 70 لیتر بر ثانیه به تامین آب این شهرستان اضافه می شود. 
بهزاد هرمزی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان نیز در این جلسه گفت: از مجموع 700 حلقه چاه شرب در استان حدود 67 حلقه به دلیل کمبود آب خشک و 30 حلقه نیز به سمت شوری رفته است. 
وی افزود:روند تغییرات کیفی آب استان نیز شدت دارد و در استان این روند به سمت شوری چاه های شرب است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار