مدیر جهاد کشاورزی آزاد شهر با بیان اینکه امسال ۳۰۰ تن گیلاس از باغ‎های آزادشهر برداشت می‎شود، گفت: آزادشهر قطب تولید گیلاس در شمال کشور است.

 آزادشهر قطب تولید گیلاس در شمال کشور

به گزارش گلستان ۲۴؛ حسین ممشلی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس از آزادشهر اظهار کرد: وجود شرایط آب و هوایی سرد و خشک و ارتفاع مناسب زمینه را برای ترغیب کشاورزان به کشت گیلاس، این محصول پرطرفدار فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه در ۲۱۰ هکتار از با‎غ‎های آزادشهر گیلاس تولید می‎شود افزود: آزادشهر قطب تولید گیلاس در شمال کشور محسوب می‎شود.

مدیر جهاد کشاورزی آزادشهر اضافه کرد: ۸۰ هکتار از باغ‎های گیلاس به باردهی رسیده‎اند و امسال پیش‌بینی می‌شود ۳۰۰ تن گیلاس از باغ‎های آزاد شهر برداشت و روانه بازار شود.

ممشلی با بیان اینکه چهار رقم گیلاس در آزادشهر تولید می‎شود، گفت: مهمترین ارقام گیلاس، تکدانه مشهد، زرد دانشکده، فرنگی و ارقام محلی است و با توجه به اینکه ارتفاع بالای هزار متر در شهرستان داریم و با وجود خاک  مناسب و آب و هوای سرد و خشک گیلاس بسیار مرغوب در آزادشهر تولید می‎شود.

وی بیان کرد: تولید محصولات کشاورزی در استان و حمایت همه جانبه از سمت مسوولان امر در جهت بهبود اقتصاد کشاورزان و رفع موانع تولید سبب رشد اقتصادی استان و کشور خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار