مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلاله گفت: زنبورداران این شهرستان در سال ۹۸، پانزده کیلو ژل رویال تولید کردند.

تولید ۱۵ کیلو ژل رویال در کلاله
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی علیزاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلاله گفت: فعالیت ۲۸۴ زنبوردار در شهرستانی، که دارای آب و هوایی مناسب، مزارع وسیع کلزا و پوشش جنگلی گسترده است، ظرفیت ویژه‌ای برای توسعه پرورش زنبور عسل محسوب می‌شود.

او گفت: با افزایش بیش از دو برابری زنبورستان‌های شهرستان، ظرفیت ویژ ه‌ای در تولید عسل و سایر محصولات زنبور عسل بوجود آورد.

مدیر جهاد کشاورزی کلاله با اشاره به اهمیت اقتصادی ژل رویال گفت: زنبورداران شهرستان کلاله با ۱۲ هزار و ۳۳۴ کلنی زنبور عسل در سال گذشته فقط ۱۵ کیلو گرم ژل رویال تولید کردند.

او گفت: این در حالی است که ظرفیت تولید این محصول ارزشمند بسیار بیشتر از این میزان است و پیش بینی می‌شود با تمهیدات فراهم شده، امسال تولید ژل رویال به بیش از دو برابر افزایش یابد.

مدیرجهاد کشاورزی کلاله گفت: زنبور داران این شهرستان در سال گذشته توانستند، علاوه بر تولید ۵۶ هزار و ۴۵۹ کیلو گرم عسل هزار و ۱۰ کیلو گرده گل، ۹۵۲ کیلوموم، ۸ کیلو بره موم و ۱۵ کیلوگرم ژل رویال، سهم بسزایی در تقویت اقتصاد شهرستان ایفا کنند.

علیزاده گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و ظرفیت‌های منطقه، امسال افزایش کلنی‌ها و تولید ملکه زنبور عسل اصلاح شده را نیز در برنامه کاری جهاد کشاورزی شهرستان قرار داده ایم.


 

ارسال نظر

آخرین اخبار