معاون آموزش مرکز تخصصی الزهراء(س) گرگان:

معاون آموزش مرکز تخصصی الزهراء(س) گرگان گفت: امام رضا(ع کانون مهر و عاطفه و اسوه کامل عبودیت در جامعه اسلامی است.

امام رضا(ع) کانون مهر و عاطفه است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از حوزه از گرگان، خانم مریم دوست‌­محمدیان در جمع کارکنان مدرسه علمیه الزهراء(س) گرگان، بیان کرد: دهه کرامت فرصتی مناسب برای جوشش چشمه های درونی مومن بوده تا با الگوگیری از ائمه معصومین(علیهم السلام) به کرامت و بزرگی برسد.

وی با استناد به آیه شریفه «لقد کان لکم فی رسول الله اسوة حسنه» تصریح کرد: اهل بیت(علیهم السلام) نیز از چنین جایگاهی برخوردار هستند، اسوه جاوید و جاری بودن از اعجازهای ثقل کبیر یعنی ائمه معصومین(علیهم السلام) است.

معاون آموزش مرکز تخصصی الزهراء(س) اظهار کرد: امروزه شکل چالش ها و راهکارها تغییر کرده است اما ماهیت و ذات وجودی آنها همچنان واحد است، اما اخلاق و سیره ائمه معصومین(علیهم السلام) به‌ویژه امام رضا(ع) دعوت به سکوت و آن را از ابواب حکمت می­دانند.

دوست محمدیان ابراز کرد: عمل به احادیث می تواند مشکلات جامعه امروز را حل کند و برای همه فارغ از هر رنگ و زبان و زمانی راهگشا باشد.

وی با اشاره به پرهیز­کاری و تقوای امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: ایشان اسوه و الگوی کامل عبودیت برای مومنین در جامعه اسلامی است که نه تنها مردم، بلکه دشمنان نیز به آن اعتراف می­کردند تمام اندیشه ایشان حفظ دین خدا و اجرای وظائف الهی بود و نجات خود و مردم را در تقوا، پرهیزکاری و عبادت می­‌دانستند.

استاد حوزه خواهران، یکی از اصول مشترک در زندگی امام رضا(ع) را صبر و مقاومت دانست و افزود: افرادی نسبت به امام رضا(ع) بی­‌احترامی می­کردند اما ایشان در برابر آنها سکوت را انتخاب می­‌کردند.

خانم دوست محمدیان امام رضا(ع) را به عنوان اسوه کانون مهر و عاطفه نسبت به بندگان خداوند دانست و گقت: ایشان در جایی که مربوط به شخص خودشان بود، بزرگ‌ترین گذشت‌­ها، عالی‌ترین ایثارها و بیشترین محبت را نسبت به دیگران داشتند.

وی به بیان رفتار تربیتی و سازنده امام رضا(ع) پرداخت و بیان کرد: طبق دیدگاه امام رضا(ع) تمام افراد دارای مقام و ارزش هستند و ایشان برابری انسان‌ها را در حقوق ملاحظه کرده و از تحقیر انسان‌ها و پست شمردن آنان، توهین و استهزاء سخت جلوگیری می­‌کرد.

عضو هیئت امنای مرکز تخصصی الزهراء(س) گرگان، در پایان با اشاره به عزت نفس امام رضا(ع) بیان کرد: ایشان پس از پذیرش ولایتعهدی نیز با بی‌اعتنایی تمام به تشکیلات سلطنتی مامون، به زندگی ساده و  بی­‌آلایش دوران پیش از ولایتعهدی خود ادامه داد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار