وزیر بهداشت:

وزیر بهداشت گفت: در سطح کشور یک بیمار کرونایی به دلیل بی پولی، عدم دارو و عدم بستری آواره نشد.

یک بیمار کرونایی به دلیل بی پولی، عدم دارو و عدم بستری آواره نشد

به گزارش خبرنگار گلستان 24، سعید نمکی ظهر امروز در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در گرگان اظهار کرد: در پیک چهارم روزی 250 هزار بیمار کرونایی به مراکز درمانی استان مراجعه می کرد و 150 هزار بیماری که باید روی تخت بیمارستان قرار می گرفت با مدلی که به نام ایران ثبت شده از بستری شدن آنها جلوگیری شد.

وی افزود: انتظار داشتیم مرگ و میر در پیک چهارم و با ویروس انگلیسی دو برابر شود و نسبت به پیش بینی ما 32 هزار مرگ و میر کرونایی کاهش یافت و این در حالی بود که ایران در اوج بدترین تحریم ها قرار داشت.

نمکی مکی بابیان اینکه ۴۷۰ اکسیژن ساز در یک سال گذشته در بیمارستان های کشور ایجاد شد، افزود: هر بیمار کرونایی در درون آی.سی.یو 35 لیتر و خارج از آن 25 لیتر اکسیژن نیاز داشت.

وی ادامه داد: در ایام کرونا مسئولان زیادی با ما همراهی کردند و قدردان تلاش آنها خواهیم بود، اعتقاد من این است که در آینده مدیریت کرونا را سنجشی برای مدیریت کشورهای جهان در نظر خواهند گرفت.

نمکی افزود: کرونا در بسیاری از مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاثیر می گذارد و مدیریت کرونا نمره ارزیابی مدیران کشورهای دنیا است و یکی از کسانی که ما را در این امر حمایت کرد رئیس قوه قضائیه بود و به قضات تاکید کردند که اگر کوتاهی در خصوص کرونا صورت می گیرد برخورد شود و آقای رئیسی همراه ما در این ایام بودند.

این مقام مسئول تاکید کرد: ایام کرونا برای همه ما سخت بود ولی دستاوردهای قابل توجهی نیز به همراه داشت، در سه روز گذشته آمریکایی ها بیان کردند که تحریم های واکسن کرونا را برداشتیم و پس از آن برخی متوجه تحریم های واکسن کرونا شدند.

وزیر بهداشت ادامه داد: در بین افرادی که به عنوان داوطلب ریاست جمهوری مطرح بودند مردم هوشمندانه بهترین را برگزیدند و این سخن را کسی بیان می کند که داعیه هیچ مسئولیتی را در کشور ندارم.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار