رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در موضوع کرونا بیش از ۳۱۳ هزار بازدید انجام شد و ۲۳ هزار معرفی به دستگاه قضایی و بیش از یک هزار پلمب در این مدت انجام شد.

معرفی ۲۳ هزار متخلف در پروتکل‌های کرونا به دستگاه قضایی گلستان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان 24، عبدالرضا فاضل صبح امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: در ۱۶ ماه گذشته ۲۳ مرکز منتخب غربالگری «طرح شهید سلیمانی» فعالیت کرده که همکاری خوبی با سپاه شکل گرفت و اقدامات خوبی در مدیریت بیماری کرونا انجام شد که بیش از ۳۱۳ هزار بازدید انجام شد و ۲۳ هزار معرفی به دستگاه قضایی و بیش از یک هزار پلمب در این مدت انجام شد.

وی ادامه داد: در این مدت ۱۶ هزار خانوار کمک معیشتی دریافت کردند و ۶۴ هزار تست سریع و ۴۰ هزار تست «رپید» «پی سی آر» انجام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان کفت: ۷۵ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال و ۶۹ درصد سالمندان بالای ۷۰ سال واکسینه شده‌اند.

فاضل بیان کرد: ۱۴ بیمارستان در این مدت درگیر مقابله با کرونا بوده و سعی شد بخش‌های بیمارستان را ایزوله نگه داریم و توانستیم کاری کنیم که کسی پشت نوبت بستری در این بخش نباشد.

وی‌ با اشاره به اینکه بانوان بیشتر از آقایان درگیر این بیماری شدند، متذکر شد: بیش از ۷۰ درصد بیماران بستری بالای ۴۰ و بالای ۶۰ سال سن داشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: بندرگز در ۱۶ ماه گذشته اغلب شرایط قرمز و یا نارنجی را تجربه کرده است و دیگر شهرهای استان در این مدت نوسان بیشتری داشته و حتی به شرایط زرد نیز رسیده بودند.

فاضل تاکید کرد: در‌ گلستان ۳ هزار و ۵۰۰ تخت در استان داریم که ۲ هزار و ۵۰۰ تخت دولتی است.

وی افزود: بیمارستان ۶۴ تختخوابی مراوه‌تپه با کمک بنیاد مستضعفان ساخته شد که ۸۰ میلیارد هزینه ساخت و ۳۰ میلیارد هزینه تجهیز آن شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار