مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان:

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان با اشاره به پیشرفت ۸۸درصدی سد نرماب شهرستان مینودشت گفت: با توجه به هماهنگی با وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب ایران، آبگیری اولیه این سد اواسط تیر ماه امسال با هدف کنترل و مهار سیلاب آغاز می‌شود.

آبگیری اولیه  سد نرماب اواسط تیر ماه امسال  آغاز می‌شود

به گزارش خبرنگار گلستان 24،  سیدمحسن حسینی با اعلام این مطلب اظهار کرد: تکمیل بدنه سد نرماب چهل چای به ۳۵۰میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد که در قانون بودجه امسال حدود ۱۵۰میلیارد تومان برای آن تصویب شده است.

وی افزود: در صورت تخصیص کامل بودجه امسال و تامین ۲۰۰میلیارد تومان اعتبار دیگر از سایر منابع، عملیات احداث مخزن سد نرماب تا پایان فصل بهار سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

حسینی همچنین اعتبار مورد نیاز برای احداث تونل ۶کیلومتری از رودخانه خرمارود به سد نرماب، جابجایی سه روستای "محمدزمان خان، باقرآباد و پس پشته" و اجرای شبکه آبیاری زهکشی سد را ۱۶۰۰میلیارد تومان اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان ابراز امیدواری کرد: با تخصیص کامل اعتبارات، عملیات احداث مخزن سد در موعد تعیین شده، پایان یابد.

وی با بیان اینکه امسال آبگیری از سد نرماب انجام می‌شود گفت: حجم باقیمانده تا تراز آبگیری اولیه ۲۰۰هزار مترمکعب است که تا زمان آبگیری به تراز لازم می‌رسد.

حسینی افزود: پیشرفت تاسیسات هیدرومکانیکال سد نرماب در بخش خرید و ساخت ۸۵درصد بوده که ۵۰درصد نصب آن هم انجام شده است که اقدامات نصب به صورت شبانه روزی ادامه دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار