مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و هیات همراه به دیدار مدیر کل زندان های استان گلستان رفت و بازدیدی هم از زندان گرگان بعمل آورد.

توجه به «فرهنگ» بزه و جرائم را کم می کند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و هیات همراه در صبح امروز چهارشنبه دوم تیر ماه به دیدار غلامرضا سرلک مدیرکل زندان های استان رفت.

در این دیدار عادله کشمیری ضمن تبریک ولادت امام رضا (ع) به ضرورت همت همه جانبه برای توجه به زندان ها اشاره کرد و گفت: کار فرهنگی اگر چه ممکن است نتایج آن در دراز مدت به چشم آید اما نوعی سرمایه گذاری است.

وی افزود: توجه به «فرهنگ» بزه و جرائم را کم می کند و باید بین حوزه های فرهنگی و هنری هم افزایی بیشتری صورت بگیرد.

کشمیری ضمن اعلام آمادگی فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت همکاری های بیشتر، اظهار کرد: در یک رویداد تعاملی بین جامعه ی فرهنگ و هنر و امور زندان ها می توانیم شرایط بهتری را برای کاهش جرائم و زندانیان در حبس رقم بزنیم.

سپس غلام رضا سرلک مدیرکل زندان های استان گلستان نیز ضمن تبریک ایام دهه کرامت به توجه ی خانواده ها به دنیای فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت : زندانی را نباید به عنوان خطاکار و مجرم صرف ببینیم و باید علل و عوامل آن اتفاق و یا جرم را مورد بررسی قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه همه ی اقدامات و برنامه های اداره کل زندان ها معطوف به زندانیان نیست و خانواده آن ها نیز در اولویت برنامه های این اداره کل هستند؛ افزود: زندانیان نیازمند نشاط وامید به زندگی دارند و باید برای آن ها و خانوادهیشان برنامه ریزی کرد.

سرلک ادامه داد: با انعقاد تفاهم نامه فی مابین دو اداره کل زندانها و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سطح همکاری ها ارتقا یافته و ارزش های دینی، اخلاقی و ملی در بین مددجویان زندانهای استان تقویت می شود.

سرلک در این نشست با تاکید بر اجرای فعالیت های موثر و عمیق و تاثیر آن بر دیدگاه و رفتارهای مددجویان، گفت: با توجه به سیاست های سازمان زندانها در استقبال از گروههای جهادی و نهادهای فرهنگی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ظرفیت بسیار خوبی جهت تحول در دیدگاه و رفتار زندانیان است، زیرا استفاده از هنر و هنرمندان یکی از راههای مطلوب در انتقال مبانی دینی و اخلاقی است که می تواند تاثیرات عمیق و پایدار در فرهنگسازی و بازپروری زندانیان داشته باشد.

یادآوری می شود در پایان این دیدار ضمن بازدید از زندان؛ تفاهم نامه همکاری بین آن دو اداره کل به امضا رسید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار