کردی، رئیس اجرای طرح‌های شرکت گاز استان گلستان گفت: عملیات گاز رسانی به پنج روستای گلستان با اعتبار ۳۹۷ میلیارد ریال اجرایی شده و تا دهه فجر ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد.

آغاز گاز رسانی به ۵ روستای گلستان با اعتبار ۳۹۷ میلیارد ریال

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان گلستان، فرامرز کردی اظهار کرد: عملیات گازرسانی به پنج روستای «دماغ، قیزه لر، خیر خواجه علیا، خیرخواجه سفلی و خیرخواجه نجف» شهرستان گنبدکاووس در مجموع به متراژ ۸۶ کیلومتر مسیر خط تغذیه و شبکه توزیع در حال انجام است.

وی افزود: این پروژه ها در مجموع با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی همراه است که در این ارتباط عملیات اجرای شبکه داخلی سه روستای دماغ، قیزه لرو خیرخواجه علیا به اتمام رسید و شبکه توزیع روستای خیر خواجه سفلی نیز در حال اتمام است که با پایان آن، شبکه گاز روستای خیر جواجه  نجف آغاز خواهد شد.

این مسوول شرکت گاز گلستان ادامه داد: مسیر خط تغذیه این  پروژه  ۵۵.۵  کیلومتراست که تاکنون ۱۷ کیلومتر آن یعنی حدفاصل روستای گلیجه تا دماغ  کار شده است، ضمن اینکه مسیر خط توزیع نیز  ۳۰.۵ کیلومتر بوده که تاکنون ۲۳ کیلومتر آن انجام  شد.

کردی اظهار کرد: گازرسانی به این پنج روستا با اعتبار اجرایی و کالایی بالغ بر ۳۹۷ میلیارد ریال از آذر ماه ۹۹ شروع شده است و پیش بینی می کنیم با فراهم بودن شرایط لازم در دهه مبارک فجر ۱۴۰۰ مورد بهره برداری قرار گیرند.

 وی تصریح کرد: برای این پنج روستا بالغ بر ۳۵۰  انشعاب گاز برنامه ریزی و نصب خواهد شد که در مجموع تعداد ۵۱۶  خانوار  از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.

رئیس اجرای طرحهای شرکت گاز استان گلستان اظهار کرد: هم اکنون از مجموع ۱۷۰ روستای شهرستان گنبدکاووس ۱۵۰ روستا از نعمت گاز برخوردار شده اند و هفت روستا در حال اجرای گازرسانی و ۱۲  روستا نیز  در مرحله  طراحی  قرار دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار