دبیر هیات والیبال گلستان گفت: والیبالیست‌های ملی‌پوش ساحلی استان که با شرکت در رقابت‌های تایلند به دنبال کسب سهمیه المپیک توکیو بودند با شکست در مرحله نیمه نهایی مقابل استرالیا آخرین بخت حضور در بزرگترین رویداد ورزش جهان را از دست دادند.

والیبالیست‌های ساحلی گلستان از رسیدن به المپیک توکیو بازماندند

به گزارش گلستان ۲۴؛ پرویز فرخی روز شنبه در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: تیم الف ایران متشکل از آرش وکیلی، بهمن سالمی و تیم ب ایران با ترکیب حامد میرزاعلی و رحمان رئوفی که همگی گلستانی بودند پس از حذف کردن قطر در مرحله مقدماتی در مسابقات انتخابی و کسب سهمیه المپیک مقابل استرالیا شکست خوردند .

وی اظهار داشت: ملی پوشان گلستان در بازی نخست و پس از تساوی یک بر یک مقابل قطر در بازی طلایی این تیم را شکست داده و در مجموع ۲ بر یک قطر را از گردونه رقابت‌ها کنار گذاشتند .

فرخی گفت : والیبالیست های گلستانی امروز شنبه و در شهر ناخون پاتوم تایلند در نیمه نهایی ۲ بر صفر مغلوب استرالیا شدند و نتوانستند آخرین سهمیه آسیا را برای المپیک توکیو به دست آورند.

در این رقابت ها هشت کشور چین، استرالیا، ایران، تایلند، نیوزیلند،  قطر، عمان و اندونزی حضور داشتند که قهرمان مسابقات به عنوان نماینده قاره آسیا راهی المپیک توکیو خواهد شد.

۲۴ تیم در المپیک توکیو در رشته والیبال ساحلی حضور دارند. 

والیبال ساحلی یک رشته المپیکی است که بر روی شن و با مقرراتی مشابه والیبال برگزار می‌شود.

در مسابقات رسمی والیبال ساحلی هر تیم ۲ بازیکن دارد و در زمان مسابقات تیم ها مربی و بازیکن ذخیره ندارند.

استان گلستان قطب والیبال ساحلی ایران است بطوری‌که تمام اعضای تیم های اعزامی از کشورمان به بازی های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ در کشور اندونزی را گلستانی ها تشکیل دادند.

ایران تاکنون ۲ بار در سال های ۲۰۱۱ با حضور پرویز فرخی و آق محمد سلاق و در سال ۲۰۱۷ با رحمان رئوفی و بهمن سالمی که همگی گلستانی هستند، قهرمان رقابت های آسیایی شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار