مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان از احداث ۶۵ واحد مسکونی ایتام در استان خبرداد و گفت: هفت هزار واحد مسکونی روستایی در گلستان با اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومان مقاوم سازی می شود.

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، سید محمد حسینی شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: پیرو تفاهم نامه سه جانبه بین بنیاد مسکن، کمیته امداد و بهزیستی، ساخت مسکن برای ایتام در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با بیان اینکه سهم گلستان در اجرای این طرح ۶۵ واحد بود، افزود: عملیات اجرایی این واحدها از مرداد ۱۳۹۹ آغاز و تاکنون ۳۰ واحد مورد بهره برداری قرار گرفته است و پیشرفت فیزیکی بقیه هم قابل قبول است.

طبق گفته وی هر یک از این واحدها از ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت ۱۵ ساله برخوردار می شوند.

حسینی همچنین از تخصیص ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت نوسازی و احداث هفت هزار واحد مسکونی روستایی در استان خبرداد.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان اظهارکرد: در گلستان ۲۲۸ هزار واحد مسکونی روستایی وجود دارد که حدود ۱۰۰ هزار واحد آن غیرمقاوم و ناایمن است.

وی توضیح داد: بنیاد مسکن برای ساخت واحدهای مسکونی روستایی و در شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه (پنج درصد) با بازپرداخت ۲۰ ساله پرداخت می کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار