معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

گلچین گفت: جشنواره رسانه ای «قلم ماندگار» به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و خانه مطبوعات گلستان برگزار می شود.

جشنواره رسانه ای «قلم ماندگار» برگزار می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ احمد گلچین به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: جشنواره رسانه ای «قلم ماندگار» به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و خانه مطبوعات گلستان به منظور ارج نهادن به تلاش جهادی اصحاب رسانه در اطلاع رسانی، گفتمان سازی و مشارکت عمومی و نقش آفرینی در توسعه استان و  شناسایی و معرفی شهروند خبرنگار برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: این جشنواره در دو بخش حرفه ای (تیتر و خبر، مقاله، یادداشت، گفتگو و گزارش، عکس و طراحی و صفحه آرایی) و بخش مردمی (عکس و کلیپ خبری) ویژه ی جامعه ی رسانه ای استان گلستان برگزار می شود.

 

وی، تولید، پشتیبانی و موانع زدایی ها، اقتصاد مقاومتی و جهش تولید، توسعه پایدار، خودباوری و امید به جامعه، اطلاع رسانی، گفتمان سازی و مشارکت عمومی در توسعه همه جانبه، بحران و نقش آفرینی همکاری مردمی و گروه های جهادی، ترویج و تحکیم فرهنگ جهاد و ایثار و شهادت و بهداشت، سلامت و نشاط اجتماعی را از جمله موضوعات این جشنواره برشمرد.

 

گلچین گفت: آسیب های اجتماعی و نقش آفرینی رسانه ای، قاچاق کالا و ارز، آسیب اقتصادی، بیانیه گام دوم انقلاب، محور تحول، نقش فرهنگ و هنر و رسانه در تولید و توسعه، انتخابات، حماسه حضور، روستا و عشایراستان در آیینه رسانه و آزاد نیز از دیگر موضوعات این جشنواره است.

 

وی با بیان اینکه شرکت در جشنواره برای تمامی شهروندان و خبرنگاران حرفه ای در بخش های مشخص شده آزاد است، اظهارداشت: هر فرد مجاز به ارسال 5 اثر در هر بخش از جشنواره بوده و آثار ارسالی در بخش حرفه ای باید در مطبوعات استانی و سراسری  چاپ یا در خبرگزاری ها، پایگاه های خبری منتشر شده باشند.

 

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: در بخش مردمی آثار ارسالی، عکس با دوربین و تلفن همراه قابل قبول خواهد بود و دبیرخانه جشنواره ارسال کننده اثر را مالک آثار می داند و هرگونه مسئولیت قانونی وپاسخگویی حقیقی و حقوقی با شخص ارسال کننده است.

 

وی گفت: آثار ارسالی در بخش های تیتر و خبر، مقاله و گزارش خبری درقالب pdf وعکس خبری حرفه ای ۳۰۰ DPI با پسوند JPG  باشد و دبیرخانه جشنواره حق استفاده از آثار را برای چاپ و انتشار خواهد داشت و نیز تصمیم گیری در مورد مسائل پیش بینی نشده با دبیرخانه جشنواره خواهد بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار