به گفته معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، در حال حاضر این استان دارای 143 واحد فعال چاپی است.

استان گلستان دارای 143 واحد فعال چاپی است
به گزارش گلستان ۲۴؛ احمد گلچین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گلستان، درباره وضعیت صنعت چاپ در استان گلستان، گفت: در استان گلستان 173 واحد چاپی (چاپ افست، دیجیتال، سیلک، فلکسو، هلیو، لیتوگرافی، عملیات تکمیلی) وجود دارد که از این تعداد 143 واحد فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه موافقت‌نامه تاسیس برای 20 واحد داده شده است، افزود: این تعداد واحد جدید در حال تکمیل پرونده برای صدور پروانه هستند.

گلچین با تاکید بر ضرورت آموزش‌پذیری واحدهای چاپی و به‌روز بودن و کسب دانش‌های جدید در این حوزه، گفت: در سالی که گذشت، برگزاری کارگاه آموزش چاپ و بسته‌بندی با شرکت 50 نفر از فعالان این حوزه را داشته‌ایم.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان درباره افق‌ها و برنامه‌های پیش‌بینی شده برای حوزه چاپ استان گلستان در سال جاری، گفت: صدور پروانه تاسیس حدود 50 واحد، برگزاری حداقل دو دوره آموزشی، برگزاری همایش چاپ به مناسبت روز ملی چاپ، انجام حدود 500 بازدید از واحدهای سطح استان، تشویق و ترغیب فعالان برای تاسیس و راه‌اندازی حداقل 2 واحد مجتمع چاپ و بسته‌بندی مجهز در سطح استان از جمله اهدافی هست که به دنبال آن هستیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار