رئیس شعبه ۱۱ صلح و سازش دادگستری شهرستان گنبدکاووس گفت: در هفته قوه قضائیه و در راستای کمک به خانواده زندانیان، ۴۷ زندانی که حکم جلب آنها صادر شده بود، آزاد شدند.

نیکوکار گنبدی ۴۷ زندانی جرایم مالی را آزاد کرد

به گزارش گلستان ۲۴؛ حاج محمد شهرکی امرز در گفت گ با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: از سال ۱۳۸۲ تا سال ۱۴۰۰ به یاری خداوند توانستم ۶ هزار و ۵۸۰ زندانی جرایم غیرعمد را آزاد کنم، در ماه مبارک رمضان امسال ۲۲ زندانی و در هفته قوه قضائیه ۴۷ زندانی آزاد شدند.
وی تصریح کرد: حکم جلب ۴۷ زندانی آزاد شده در هفته قوه قضائیه صادر شده بود و اکثر این افراد در استان‌های کشور فراری بوده و خانواده آنها مشکلات خاص خود را داشتند.
رئیس شعبه ۱۱ صلح و سازش دادگستری شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: مبالغ مالی این افراد پرداخت شده تا آنها روانه زندان نشوند و بتوانند در این شرایط سخت اقتصادی خانواده خود را اداره کنند.

* فرهنگ‌سازی و آموزش مردم جامعه در کاهش ورودی پرونده‌های قضایی بسیار تاثیرگذار است
وی در حوزه سازش پرونده‌های ورودی به این شعبه بیان کرد: در سال ۱۳۹۹ حدود یک هزار و ۷۲۰ پرونده وارد این شعبه شده که اکثر آنها به سازش ختم شده است.
شهرکی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی و آموزش مردم جامعه در کاهش ورودی پرونده‌های قضایی بسیار تاثیرگذار است، گفت: اعتقاد قلبی بنده این است که باید خانواده به گونه‌ای آموزش ببینند تا اختلافات خانوادگی کمتر شده و تعداد پرونده‌های ورودی کاهش پیدا کند.
وی ادامه داد: مهمترین دغدغه ما در حال حاضر افزایش پرونده‌های طلاق است که اکثر آنها به خاطر اجرا گذاشتن مهریه بوده و اکثر بانوان بعد از مدتی از زندگی زناشویی آن را مطالبه می‌کنند.
رئیس شعبه ۱۱ صلح و سازش دادگستری شهرستان گنبدکاووس ابراز کرد: حدود ۷۰ درصد بانوانی که قصد دارند برای آسایش و خوشبختی مهریه خود را مطالبه و از همسر خود جدا شوند، بعد از مدت کوتاهی پشیمان شدند.
وی با اشاره به ورودی پرونده‌ها در سال گذشته خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۹ تعداد ۲۲ هزار و ۵۰۰ پرونده وارد شورای حل اختلاف شهرستان شده که از این تعداد یک‌هزار و ۷۲۰ پرونده به شعبه ۱۱ صلح و سازش ارجاع شده است.

* بالا بردن آستانه صبر در کاهش و جلوگیری بسیاری از جرایم موثر است
شهرکی با بیان اینکه بالا بردن آستانه صبر در کاهش و جلوگیری بسیاری از جرایم موثر است، بیان کرد: بسیاری از پرونده‌های ورودی در دادگستری، دادسرا و شورای حل اختلاف به خاطر عدم کنترل خشم فرد و عصبانی شدن وی در یک لحظه بوده که گاها منجر به ارتکاب جرم و یا قتل شده است.
وی افزود: باید مردم شریف به ویژه جوانان آستانه صبر خود را افزایش داده و در زمان عصبانیت و اختلاف بتوانند  خشم خود را کنترل کنند تا از هرگونه جرم جلوگیری شود.
رئیس شعبه ۱۱ صلح و سازش دادگستری شهرستان گنبدکاووس از اجرای طرح پیشگیرانه و آموزش همگانی مردم در مساجد و مدارس خبر داد و گفت: به‌ زودی طرح جدیدی را در راستای پیشگیری از جرم و آموزش مردم در مساجد، مدارس، اصناف و مکان‌هایی که دارای جمعیت بالایی هستند با حضور حقوقدانان و قضات دادگستری آغاز می‌کنیم تا با آموزش همگانی بتوانیم از وقوع انواع جرایم پیشگیری کنیم.
وی بیان کرد: با پیش‌بینی‌های انجام شده اجرا این طرح در قالب آموزش در مدت یکسال سبب کاهش ۳۰ درصدی پرونده‌ها در دستگاه قضایی خواهد شد.
شهرکی نقش رسانه‌ها را در کاهش جرایم بی‌بدیل دانست و افزود: رسانه‌ها، صداوسیما، خبرگزاری‌ها و خبرنگاران نقش مهمی در اطلاع‌رسانی به مردم و  فرهنگ‌سازی جامعه داشته و می‌توانند در کاهش جرایم در جامعه موثر باشند.

* دولت فعلی در مدت هشت سال گذشته ضعیف عمل کرده و به جای استفاده از مسوولان و مدیران توانمند و متخصص از آقازاده‌ها و بستگان در مجموعه مدیریتی استفاده کرد
وی قاچاق را یکی از عوامل بیکاری مردم جامعه به ویژه جوانان برشمرد و گفت: اگر جلوی قاچاق کالا گرفته شود بیکاری در جامعه کاهش پیدا می‌کند، متاسفانه دولت فعلی در مدت هشت سال گذشته ضعیف عمل کرده و به جای استفاده از مسوولان و مدیران توانمند و متخصص از آقازاده‌ها و بستگان در مجموعه مدیریتی استفاده کرده که این عامل سبب تعطیلی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی و قاچاق کالا در کشور شده است.
رئیس شعبه ۱۱ صلح و سازش دادگستری شهرستان گنبدکاووس ابراز کرد: اگر مدیران و دولت ما قوی و دلسوز باشد مسلما مردم همچنان آنها را همراهی کرده که این امر سبب کاهش بسیاری از مشکلات موجود در جامعه خواهد شد.
حاج‌محمد شهرکی نیکوکار گنبدی و رئیس شعبه ۱۱ صلح و سازش دادگستری شهرستان گنبدکاووس تاکنون اقدامات خیرخواهانه زیادی در حوزه‌های مختلف در سطح کشور انجام داده است، در حال حاضر این خیر در حال پیگیری و ساخت مرکز جامع سرطان است که در سفر اخیر وزیر بهداشت و درمان به استان گلستان و در حاشیه گفت و گو وزیر بهداشت و درمان با این نیکوکار گنبدی وی از وزارت بهداشت و درمان درخواست تجهیزات لاپاروسکوپی برای اعمال شکم، تجهیزات یورتروسکوپی برای اعمال مجاری ادراری، دستگاه سی‌آرم برای اعمال ارتوپدی، دستگاه ام‌آر‌ای دولتی، تجهیز ۲۰ تخت در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان پیامبر اعظم (ص)، تجهیزات مرکز غربالگری سرطان شامل کولونوسکوپی،آندوسکوپی،کولپوسکوپی، سونوگرافی و ماموگرافی نمود که مورد موافقت وزیر بهداشت و درمان قرار گرفته است و به زودی مرکز جامع سرطان گنبدکاووس به این امکانات تجهیز می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار