رئیس دادگستری گنبدکاووس درباره پرونده «موج آبی» این شهرستان گفت: این پرونده بعد از سالیان طولانی (از 9 سال پیش تاکنون) قسمت مربوط به پارک آبی این مجموعه به مزایده گذاشته شد و به‌فروش رفته که تا یک‌ماه آینده مبلغ آن واریز و مطالبات طلبکاران پرداخت می‌شود.

مطالبات طلبکاران پرونده «موج آبی» گنبدکاووس تا یک‌ماه آینده پرداخت می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی یزدانی امرز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: در سند تحول قوه قضائیه توسط آقای رئیسی تلاش شده تا اعتلای دادرسی در کوتاه‌ترین زمان در پرونده‌ها انجام شود که خوشبختانه در شهرستان گنبدکاووس اگر طرفین دعوی حضور داشته باشند رسیدگی به پرونده آنها در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.
وی متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها را در سال ۱۳۹۹ در دادگستری شهرستان ۲۴ روز عنوان کرد و افزود: در سال ۱۳۹۸ متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها ۵۱ روز بود که این رقم در سال ۱۳۹۹ به ۲۴ روز رسیده و به طور متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادگاه، شورای حل اختلاف و دادگستری به ۳۲ درصد کاهش رسیده و در مجموع از ۵۰ روز به ۳۴ روز زمان رسیدگی ارتقاء یافته است.

* ۸۶ درصد پرونده‌های قضایی گنبدکاووس الکترونیکی رسیدگی می‌شود/ در سال گذشته یک‌هزار و ۱۰۱ پرونده از طریق دادرسی الکترونیکی رسیدگی شد
رئیس دادگستری شهرستان گنبدکاووس کاهش موجودی پرونده‌ها در دستگاه قضایی را یکی از راهبردهای قوه قضایی برشمرد و بیان کرد: یکی از راهبردهای قوه قضائیه کاهش موجودی پرونده‌ها بوده تا طرفین دعوی در زمان کوتاه به حق خود رسیده و با توجه به تورم و افزایش قیمت سالانه کالا یا اراضی ارزش خود را از دست ندهد.
وی درباره پرونده‌های مسن ادامه داد: پرونده‌هایی که از زمان تشکیل آن تا زمان صدور رای بیش از دو سال زمان ببرد به پرونده مسن معروف هستند و در شهرستان گنبدکاووس تعداد پرونده‌های مسن بدون احتساب ورودی مجدد و اجرای احکام از ۲۲ پرونده در سال ۱۳۹۹ به چهار پرونده کاهش یافته است.
یزدانی خاطرنشان کرد: اگر در دادسرا، دادگاه و شورای حل اختلاف تعداد پرونده کمتر از ۲۰۰ پرونده باشد آن شعبه به عنوان شعبه متعارف شناسایی می‌شود که تمام شعبات دادگستری به عنوان شعبه متعارف معرفی شدند.
وی با بیان اینکه مردم شریف گنبد برای سهولت در امور زندگی خود ثبت ثنا داشته باشند، ابراز کرد: تمام افرادی که دارای ثبت «ثنا» باشند می توانند روند رسیدگی به پرونده و وضعیت موجود را در سیستم CMS مشاهده کنند، توصیه می‌کنیم تمام مردم شریف اقدام به دریافت ثبت «ثنا» برای سهولت در امور زندگی خود کنند.

* برای رفاه حال شهروندان شعبه سوم دادگاه خانواده در گنبدکاووس راه‌اندازی شد
رئیس دادگستری شهرستان گنبدکاووس گفت: در سال گذشته ۸۶ درصد پرونده‌ها به صورت الکترونیکی رسیدگی شده است و اگر همه افراد ثبت «ثنا» داشته باشند ۱۰۰ درصد پرونده‌ها به صورت الکترونیکی رسیدگی می‌شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر دادرسی الکترونیکی در حوزه زندان شهرستان انجام شده و دادرسی تمام زندانیان از طریق است، در سال گذشته یک‌هزار و ۱۰۱ پرونده از طریق دادرسی الکترونیکی رسیدگی شد.
یزدانی با اشاره به افزایش پرونده‌های حقوقی خانواده اظهار کرد: در اولین روز از هفته قوه قضائیه و برای رفاه حال شهروندان شعبه سوم دادگاه خانواده راه‌اندازی شد.افزایش پرونده‌های حقوقی خانواده زنگ خطری برای جامعه است.
وی با نگرانی از افزایش ورودی پرونده‌ها به دادگستری شهرستان بیان کرد: در سال ۱۳۹۸ تعداد ۸۷ هزار و ۴۰۲ پرونده وارد شورای حل اختلاف، دادسرا، دادگاه و دادگستری شهرستان شده که این تعداد در سال گذشته به ۹۶ هزار و ۵۹۱ پرونده حدود ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

* کاهش ورودی پرونده‌ها با انجام رسالت نهادهای پیشگیرانه در شهرستان ارتباط مستقیم دارد
رئیس دادگستری شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه کاهش ورودی پرونده‌ها با انجام رسالت نهادهای پیشگیرانه در شهرستان ارتباط مستقیم دارد، خاطرنشان کرد: اگر نهادهای پیشگیری نقش خود را به خوبی ایفا کرده و مردم در حفظ و مراقبت از اموال خود بیشتر دقت کنند ما شاهد افزایش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی نخواهیم بود.
وی افزود: ۱۰۰ درصد پرونده‌های قتل بدون سلب تصمیم بوده و قاتل در یک لحظه و با یک حرکت نسنجیده مرتکب قتل می‌شود.
یزدانی گفت: تهدید، توهین، نشر اکاذیب، افترا بیشترین جرائم در شهرستان بوده و بعد از آن ضرب و جرح خانوادگی و دست جمعی و پرونده‌های خانوادگی مانند طلاق، مهریه، جهیزیه بیشترین پرونده‌های تشکیل‌دهنده در دادگستری شهرستان است.
وی درباره پرونده موج آبی شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: این پرونده موضوع و دغدغه بسیاری از مردم شهرستان بوده که در دادگاه رسیدگی به جرایم اخلال در نظام اقتصادی گرگان مورد بررسی قرار گرفت و بعد از سالیان طولانی (از سال91-92) قسمت مربوط به پارک آبی این مجموعه به مزایده گذاشته شد و به‌فروش رفته که تا یک‌ماه آینده مبلغ آن واریز و مطالبات طلبکاران پرداخت می‌شود.

رئیس دادگستری شهرستان گنبدکاووس ادامه داد: واحدهای تجاری این مجموعه که مربوط به بعضی از اشخاص است بعد از بهره‌برداری پارک آبی فعالیت اقتصادی آن آغاز خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار