فرماندار آزادشهر گفت که کارشناسان دستگاه‌های متولی درحال برآورد میزان دقیق خسارت بارش شدید و رگباری باران شب گذشته، سیل، آبگرفتگی معابر و برخی واحدهای مسکونی مناطق شهری این شهرستان هستند.

فرماندار: کارشناسان درحال برآورد خسارت سیل آزادشهر هستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ حمیدرضا ملک حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سیلاب بامداد امروز باعث آبگرفتگی برخی محلات و منازل مسکونی بویژه در شهرک کلاهدوز و خیابان‌های مزار، شهید رجایی و مکتب الزهرا، درمانگاه شبانه روزی خاتم‌الانبیاء شهر آزادشهر و برخی روستاهای اطراف آن شد.

وی افزود: تیم‌های امدادی آزادشهر با همکاری شهرستان‌های همجوار مانند گنبدکاووس، علی‌آبادکتول و مینودشت از بامداد امروز با شروع بارش و وقوع سیلاب در حال امدادرسانی به مردم این شهرستان هستند.

فرماندار آزادشهر اضافه کرد: جاده آزادشهر به شاهرود (خوش‌ ییلاق) نیز به دلیل ریزش سنگ ناشی از بارندگی شدید و جاری شدن گل و لای از بامداد امروز مسدود شده بود که با همکاری تیم‌های راهداری پس از پنج ساعت مسیر پاکسازی گردید.

به گفته وی، با بازگشایی مسیر خوش ییلاق هم اکنون تردد در این جاده ترانزیتی در حال انجام است.

در همین پیوند رییس جمعیت هلال احمر آزادشهر نیز به ایرنا گفت: بارش شدید و رگباری باران که از جمعه شب در این شهرستان آغاز شده بود که باتوجه به شدت آن و نگرانی از وقوع سیلاب، تیم‌های هلال احمر برای خدمات‌رسانی به آسیب دیدگان احتمالی به حالت آماده باش درآمدند.

علی غلامی افزود: جریان یافتن سیلاب، باعث آبگرفتگی برخی معابر و منازل مردم در سطح شهر آزادشهر و روستاهای اطراف مانند تیلان شد که بلافاصله موتور پمپ‌ها برای تخلیه آب فعال گردید.

وی ادامه داد: تیم‌های امدادی تا صبح امروز آب و گل و لای ورودی به بیش از ۳۰ منزل مسکونی در آزادشهر را تخلیه کرده و همچنان در حال خدمات رسانی به مردم هستند.

رییس جمعیت هلال احمر آزادشهر افزود: بارش شدید باران باعث بروز خسارت به برخی منازل روستایی و شهر آزادشهر شد که اطلاع رسانی از میزان خسارت آن باید توسط مسوولان مرتبط اعلام شود.

غلامی گفت: مسیر خوش ییلاق بر اثر ریزش سنگ حدود پنج ساعت مسدود شده بود که تیم‌های امدادی هلال احمر به ۷۰ تا ۱۰۰ خودرو متوقف شده در این مسیر خدمات رسانی کردند.

همچنین امانگلدی ضمیر فرماندار مراوه‌تپه به خبرنگار ایرنا گفت که تمامی راه‌های روستایی مسدود شده "آق امام، آلتی آغاچ بزرگ و کوچک، خانگه، چنارلی، کریم ایشان، قپان علیا و عرب قاری حاجی" این شهرستان با تلاش نیروهای امدادی و راهداری بازگشایی و تردد در آن درحال انجام است.

وی افزود: تنها راه ارتباطی روستای "دیگلی داش" بسته است که نیروهای راهداری درحال بازگشایی مسیر هستند ضمن اینکه تردد در این روستا از یک راه فرعی صورت می‌گیرد.

محمد ابراهیمی تودرواری فرماندار کلاله نیز گفت که براثر بارش شدید باران، پل ورودی روستای تمرقره قوزی دچار آبگرفتگی شد که با تلاش نیروهای راهداری بازگشایی شد ضمن اینکه بارش باران به برخی مزارع کشاورزی شهرستان نیز خسارت زد که کارشناسان درحال برآورد میزان آن هستند. 

جواد صادقلو فرماندار رامیان نیز به ایرنا گفت که براثر وزش شدید باد و شکسته شدن یک اصله درخت و افتادن آن روی سیم های شبکه توزیع برق، برق نیمی از شهر رامیان قطع شد که با تلاش نیروهای امدادی در کمتر از نیم ساعت برق مشترکان شهری دوباره وصل گردید.

سیدابوالفضل حسینی نیا، فرماندار مینودشت نیز گفت که بارش ۲۰ تا ۴۰ میلیمتری باران شب گذشته در برخی نقاط این شهرستان، خسارتی به همراه نداشت.

شهرستان آزادشهر با حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار