مدیرکل هواشناسی گلستان از وقوع بارش‌های رگباری در بخش‌هایی از استان خبرداد و گفت: بیشترین میزان بارش به میزان ۷۰ میلیمتر در کمتر از یک ساعت در آزادشهر به ثبت رسید.

ثبت ۷۰ میلیمتر بارش در کمتر از یک ساعت در آزادشهر

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، نوربخش داداشی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از ساعات عصر و شب گذشته(جمعه ۱۱ تیرماه) با تقویت جریانات شمالی نسبتاً مرطوب در استان و تشکیل ابرهای جوششی به خصوص در شرق استان، بارش رگباری در کمتر از دو ساعت باعث جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی معابر در مراوه‌تپه و آزادشهر شد.

وی بیان کرد: در این مدت بارش رگباری ۷۰ میلیمتری در کمتر از یک ساعت در آزادشهر و ۶۳ میلیمتری در کمتر از دو ساعت در مراوه‌تپه باعث وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر در این شهرستان‌ها شد.

مدیرکل هواشناسی گلستان خاطرنشان کرد: وزش باد نسبتاً شدید در نواحی شرقی استان به خصوص در گنبدکاووس و اینچه‌برون نیز باعث ایجاد توفان گردوخاک شد.

داداشی خاطرنشان کرد: بر اساس خروجی آخرین نقشه‌ها و الگوهای پیش‌یابی، تا صبح فردا شرایط برای رشد ابر، رگبارهای محلی و وزش باد شدید موقتی تداوم دارد اما از فردا به‌تدریج سامانه کم‌فشار فصلی بر استان حکم‌فرما خواهد شد که در پی آن شاهد افزایش محسوس دما در سطح استان خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام فرمانداران شهرستان‌های آزادشهر و مراوه‌تپه، بارش رگباری شب گذشته به برخی منازل مسکونی، زمین‌های کشاورزی، دام و راه‌های ارتباطی خسارت وارد کرده که میزان آن توسط کارشناسان در حال ارزیابی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار