نصیری گفت: در روز گذشته به دلیل خارج شدن نیروگاه یک واحد هزار مگاواتی از مدار با قطعی برق بدون برنامه ریزی قبلی در چند مرحله در برخی از نقاط استان گلستان رو به رو شدیم.

گلایه های شهروندان گلستانی از قطعی برق و آب/ قطعی آب و برق گرگان پای وزیر نیرو را به گلستان باز کرد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، قطعی برق در روز گذشته در برخی از نقاط استان گلستان به دو تا سه بار رسید، این مسئله باعث شد که در برخی از شهرهای استان گلستان مردم تجمعات اعتراضی در این رابطه و در شرکت های توزیع نیروی برق داشته باشند.

 

در شهر گرگان نیز قطعی برق در برخی از نقاط بیش از سه مرحله گزارش شد و مردم که در روز گذشته هوای گرمی را سپری کرده بودند از این شرایط ناراحت هستند.

 

از سویی دیگر به دلیل آنکه گرگان و کرمان دو مرکز استانی هستند که از چاه های آبی تغذیه می شوند قطعی برق در این دو شهر باعث مشکلاتی در حوزه آبرسانی می شود و این مسئله نیز سبب شده بود در روزهای گذشته مردم کوی شریعتی در محل استانداری گلستان تجمع اعتراض آمیزی داشته باشند و برخی از شهروندان بیان کردند که در طول 24 ساعت تنها یک ساعت آب شرب دارند.

 

البته همه این مسائل به خشکسالی و تنش آبی گره خورده است، با کاهش میزان سطح دبی رودخانه ها و چاه های آب نیروگاه های آبی از مدار خارج شده این پدیده مشکلاتی را به وجود آورده و مردم این شرایط را درک می کنند اما انتظار دارند که مسئولان براساس آنچه برنامه ریزی و زمان بندی کردند عمل کنند.

 

*علت قطعی برق بی برنامه در روز گذشته

«علی اکبر نصیری»، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان در رابطه با این مشکلات و مسائل پیش آمده می گوید: تنش آبی باعث شده که مشکلات زیادی در تامین برق به وجود بیاید، در روز گذشته دو تا سه بار بدون برنامه ریزی قطعی برق را در استان شاهد بودیم که از هم استانی های عزیز عذرخواهی می کنم.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان ادامه داد: مردم انتظار دارند براساس زمان بندی و جداول منتشر شده عمل کنیم  ولی در روز گذشته به دلیل خارج شدن نیروگاه یک واحد هزار مگاواتی از مدار با چنین مشکلی رو به رو شدیم.

 

نصیری یادآور شد: در روزهای گذشته نیروگاه بوشهر در مدار قرار گرفته ولی هنوز به شبکه متصل نشده و به محض اینکه این نیروگاه وارد مدار شود شرایط بهبود پیدا می کند و مشکلات ما در برق رسانی کمتر می شود.

 

وی افزود: در خرداد به دلیل سرویس سالیانه برخی نیروگاه های ما در مدار قرار نداشت و این مسئله باعث قطعی برق گسترده در کشور شد، در حال حاضر نیز آب سدهای نیروگاهی به حداقل رسیده است و  همچنین خارج شدن برخی از نیروگاه ها از مدار به دلیل گرما باعث این اتفاق شده است.

 

این مقام مسئول بیان کرد: برای خنک سازی نیروگاه ها آب نیاز دارند و چاه هایی که به این منظور حفر شده با مشکل رو به رو هستیم چرا که سطح آب های زیر زمینی نیز کاهش یافته است.

 

*قطعی برق تا چه زمانی ادامه دارد؟

نصیری یادآور شد: مشکلاتی برای نیروگاه ها به وجود آمده باید برطرف شود، تعمیرات نیروگاه و خنک سازی آن با آب باید در دستور کار قرار بگیرد.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان بیان کرد: در این شرایط برای آنکه دو تا سه بار خاموشی نداشته باشیم مردم باید 30 درصد مصرف خود را کاهش دهند، در حال حاضر مصرف برق استان گلستان یک هزار و 500 مگاوات است و اگر 30 درصد مصرف برق را کاهش دهیم این میزان مصرف به یک هزار مگاوات می رسد.

 

نصیری تاکید کرد: توصیه می کنیم درجه کولر و وسایل سرمایشی  را مردم در دمای  26 درجه سانتیگراد قرار دهند، گاهی در برخی از منازل دو کولر استفاده می شود و باید قطعا از مدار یک کولر خارج شود.

 

*جبران خسارت وسایل برقی آسیب دیده  به دلیل نوسانات برق

وی متذکر شد: برخی از لوازم خانگی بر اثر قطع و وصل برق آسیب می بیند و با توانیر در حال رایزنی هستیم که در این زمینه پاسخگو باشیم.

 

این مقام مسئول یادآور شد: افرادی که به دلیل نوسانات وسایل برقی آنها  آسیب دیده به امور شهرستان مراجعه و مدارک را تکمیل کنند تا شرمنده این مشترکان نباشیم.

 

*شناسایی مزارع  رمز ارز با همکاری مخابرات و مخبران

نصیری بیان کرد: گروه های متعددی برای شناسایی رمز ارزها تشکیل شده است و با اطلاعات از سوی مخبران و شرکت مخابرات استان گلستان این ماینرها را کشف می کنیم.

 

*رایزنی با وزیر نیرو برای عدم قطعی برق در گرگان

«هادی حق شناس» استاندار گلستان نیز از حضور وزیر نیرو در روزهای آینده به استان گلستان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه دو مرکز استان کرمان و گرگان از منابع آبی تغذیه می شود با حضور وزیر در  حال رایزنی هستیم که شرایطی فراهم شود که قطعی برق در شهر گرگان نداشته باشیم و در روزهای آینده وزیر نیرو به استان گلستان سفر می کند.

 

استاندار گلستان متذکر شد: قطعی برق در سطح شهر گرگان باعث مشکلاتی در حوزه آبرسانی به شهروندان می شود و این مسئله گلایه هایی را به وجود آورده است.

 

علاوه بر قطعی برق که در روز گذشته در برخی نقاط استان برای چند بار رقم خورد مردم شهر گرگان 9 الی 11 ساعت به صورت متوسط از آب شرب بی بهره هستند و این موضوعات باعث گلایه هایی از سوی شهروندان گرگانی شده است.

 

مسئولان در تلاش هستند که از طریق بخش های خصوصی و کشاورزی منابع آبی را پایدار کنند ولی در این شرایط انتظار دارند که مردم نیز با صرفه جویی در مصرف آب و برق به پایداری شبکه کمک کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار