نصیری: مصرف برق دیروز مردم گلستان به ۱۴۹۰مگاوات یعنی ۳۰درصد بیشتر از سهمیه مصرف استان رسید.

افزایش مصرف برق در گلستان، تغییر جدول زمان بندی قطع برق

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز گلستان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان درباره علت قطع برق مکرر دیروز در استان گفت: گرمای دیروز باعث شد نیروگاه های کشور در تامین برق دچار مشکل شوند و برخی نیروگاه های کشور از مدار خارج شوند و از طرفی به علت کاهش آب سدها نیروگاه های برق آبی هم در اختیار نداشتیم که در مجموع باعث شد رله های فرکانسی و پست های سریع القطع در سراسر کشور عمل کنند و ما نتوانیم بر اساس برنامه زمان بندی اعلام شده عمل کنیم و هیچ هماهنگی با ما در این باره نشده بود.

نصیری افزود: جدول زمان بندی قطع برق از امروز تغییر کرده و برای اطلاع رسانی مردم بر روی سایتهای اینترنتی بارگذاری شده است و مردم می توانند بر اساس این جدول خود را هماهنگ کنند.

وی افزود:مصرف برق مردم گلستان دیروز به یک هزارو ۴۹۰مگاوات رسید در حالی که سهمیه تعیین شده استان ما ۹۵۰مگاوات است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت: در صورتی که مردم گلستان صرفه جویی ۳۰درصدی مصرف برق را رعایت کنند هیچ گونه خاموشی نخواهیم داشت.

وی افزود: رعایت صرفه جویی، مصرف بهینه یعنی استفاده نکردن از لوازم پُرمصرف در ساعات اوج مصرف و تنظیم درجه کولر بر روی دمای ۲۶درجه که قابل تحمل است می‌تواند ۳۰درصد صرفه جویی را به همراه داشته باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار