سازمان هواشناسی از کاهش ۳ تا ۷ درجه‌ای دما در نوار شمالی کشور طی ۵ روز آینده و رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در برخی استان‌ها خبر داد.

کاهش ۷ درجه‌ای دما در نوار شمالی کشور

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی 5 روز آینده در بیشتر مناطق کشور آسمان آفتابی پیش بینی شده است. از بعدازظهر امروز تا شنبه هفته آینده به دلیل نفوذ جریانات خنک شمالی روی نوار شمالی کشور به تدریج دمای هوا در این مناطق 3 تا 7 درجه کاهش می‌یابد.

امروز چهارشنبه 16 تیر 1400 در شرق سواحل دریای خزر، گلستان، مازندران، شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رگبار پراکنده باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

فردا و روز جمعه در استان‌های اردبیل، مازندران، گلستان، ارتفاعات رشته کوه البرز و برخی مناطق خراسان شمالی و شنبه در استان‌های اردبیل و گیلان بارش باران، وزش باد شدید موقتی و گاهی رعدوبرق پیش بینی می شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از امروز تا شنبه آینده دریای خزر مواج است. طی سه روز آینده شرق دریای عمان و تنگه هرمز نیز مواج پیش بینی شده است.

برای فردا و روز جمعه در بخش هایی از شرق کشور و مناطق کویری سمنان، جنوب تهران،‌شرق اصفهان، یزد،‌قم و بخش‌هایی از جنوب غرب کشور و زابل از جمعه تا دوشنبه وزش باد شدید پیش بینی شده که در مناطق مستعد احتمال خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی انتظار می‌رود.

در ساعات بعدازظهر و اوایل شب چهارشنبه و پنجشنبه رگبار باران، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق برای نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان و جنوب فارس پیش بینی می‌شود.

به گزارش تسنیم، دما هوای تهران در زمان حاضر (8 صبح) 31 درجه بالای صفر است که ساعت 13 به 41 درجه بالای صفر افزایش می‌یابد.سرعت وزش باد در جهت جنوب غربی در پایتخت 11 تا 19 کیلومتر بر ساعت است.

دما هوای اهواز نیز اکنون 33 درجه است که ساعت 14 به 50 درجه بالای صفر افزایش می‌یابد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار