روحانی شهید «محمد قربانی» در بخشی از وصیت‌نامه خود نوشته است: خواهرم! حجاب تو سنگری است که اسلام و قرآن در آن پاسداری می‌شود.

خواهرم! حجاب تو سنگری است که اسلام و قرآن در آن پاسداری می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از دفاع‌پرس از گرگان، «محمد قربانی» فرزند «رمضان»، سال ۱۳۴۶ در روستای «نصرآباد» گرگان به دنیا آمد و بعد از گذراندن دوره ابتدایی و راهنمایی وارد حوزه علمیه شد و در مدارس علمیه امام صادق (ع)، دارالشفا و امام خمینی (عمادیه) تحصیل کرد.

وی با آغاز جنگ تحمیلی بار‌ها به جبهه اعزام شد و در عملیات‌های مختلفی، خصوصاً «والفجر هشت» شرکت کرد و در میان نیرو‌های خط‌شکن به‌عنوان «تک‌تیرانداز» رشادت زیادی از خود نشان داد تا این‌که سرانجام ۱۳ تیر سال ۱۳۶۵ در عملیات «کربلای یک» بر اثر اصابت خمپاره به شهادت رسید و پیکر مطهرش در گلزار شهدای امامزاده عبدالله (ع) گرگان به خاک سپرده شد.

بخشی از وصیت‌نامه روحانی شهید «محمد قربانی»

هدف من از جبهه رفتن این است که در مقابل کفری که خانه و کاشانه ملت جان بر کف وطنم را آواره ساخت و وحدت و پیوند مسلمین را در هم زده است، مقابله کنم.... آری می‌خواهم به کربلای حسین (ع) بروم، آرزویم این باشد که به کربلا روم، تا ابد به این امید خواهم رسید و می‌دانم که اگر کشته هم بشوم، می‌رسم.

پدر گرامی و مادر مهربانم! اکنون که پا در جایگاه جهاد گذاشتم و می‌روم تا به کمک برادران دینی‌ام به یاری الله آخرین تفاله‌های کفر را برچینم و غرق در دریا کنم، شما‌ ای پدر گرامی و ارجمندم، زحمات بی‌پایانت را بر من ببخش و نیز مادر مهربانم شیر پاکت را بر من حلال کن.

خواهرم! حجاب تو سنگری است که اسلام و قرآن در آن پاسداری می‌شود.

پدر و مادر عزیزم و دوستان پر محبتم! شما آرزو داشتید که مرا در لباس روحانیت ببینید. بنده هم این آرزو را داشتم، ولی من هیچ فرقی بین لباس روحانیت و لباس شهادت نمی‌دانم. اگر بنا باشد که من لباس روحانیت را بر تن بپوشم و برای اسلام خدمت کنم، پس چه فرق دارد که من با لباس روحانیت به اسلام خدمت کنم یا با شهادتم.‌

ای مردم سختی‌ها را تحمل کنید و پیرو رهنمود‌های امام باشید. مرده‌پرست نباشید، تا موقعی که زنده هستید قدر همدیگر را بدانید و به هم احترام بگذارید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار