تا کنون بیش از ۶۱ هزار و ۵۰۰ هکتار شالی در گلستان کشت شده است.

ادامه کشت شالی در اراضی گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز گلستان،معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان با اعلام این خبر افزود: بیشترین وسعت کشت شالی استان ۹ هزار هکتار در گنبد کاووس و ۸ هزار هکتار در گرگان و ۸ هزار هکتار در علی آباد انجام شده است.

 


محمد رضا عباسی افزود:پارسال ۸۶ هزار هکتار شالی در استان  کشت شده بودکه کاهش  شالیکاری امسال ناشی از افت ذخایر آبی استان است

وی افزود: با ادامه خشکسالی کشاورزان استان ۲۵۳ هکتار به صورت خشکه کاری شالی کشت کرده اند که ۱۵۰ هکتار در بندر گز، ۳۳ هکتار در گرگان و ۲۹ هکتار در کردکوی را شامل می‌شود.

عباسی گفت: پارسال کشاورزان استان ۱۶۰۰ هکتار به صورت خشکه کاری شالی کاشتنه بودند که امسال به علت کم آبی و اولویت دادن کشاورزان به تامین آب اراضی غرقابی، کشت خشکه کاری هم کاهش یافته است.


این در حالیست که مسولان شرکت آب منطقه‌ای گلستان از کاهش ۲۴۰ میلیون متر مکعبی آب آبخوان‌های زیر زمینی خبر می‌دهند.


معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: با توجه به کاهش ۲۹ درصدی بارش‌ها در استان و افزایش تبخیر و افزایش دما، افت بیش از ۵ متری آب زیرزمینی را در سطح استان شاهد هستیم.


جواد تیموری افزود: هم اکنون در سطح آبخوان‌های عمیق استان افت ۲۴۱ میلیون متر مکعبی را شاهد هستیم که این کسری برابر کل ظرفیت سد‌های استان است.


وی افزود: این کسری تاثیر خود را بر چاه‌های آب به ویژه چاه‌های آب شرب گذاشته است و این چاه‌ها با کاهش شدید دبی رو به رو هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار