رئیس شورای حل اختلاف استان گلستان از ایجاد صلح و سازش در ۴۲ درصد از پرونده‌ها با پادرمیانی اعضاء شورای حل اختلاف در مراوه تپه خبر داد.

ایجاد سازش در ۴۲ درصد از پرونده‌ها در مراوه تپه
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از میزان، احمد جعفری، معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف استان گلستان در بازدید از شعب شورای حل اختلاف مراوه تپه و شهر گلیداغ ضمن بررسی روند رسیدگی به پرونده‌ها و ارائه تذکرات لازم جهت بهبود امور در دیداری صمیمانه با مسائل و مشکلات آنان آشنا و از زحمات اعضاء قدردانی کرد.

رئیس شورای حل اختلاف استان گلستان در حاشیه این بازرسی گفت: تجربه نشان داده است آموزش‌های عملی، در شعب و در پرونده‌هایی که اعضا هر روز با آن سر و کار دارند، بازده بیشتر و بهتری دارد.

وی افزود: پس از بازرسی، مزایا و معایب به تفکیک هر حوزه قضایی تهیه و در اختیار همان حوزه به منظور بهبود کار و رفع معایب قرار می‌گیرد تا در دور دوم بازرسی‌ها نسبت به ارتقاء کیفیت و رفع مشکلات اقدام کنند.

جعفری هدف از بازرسی را بررسی و نظارت بر حسن اجرای امور و در جهت پیشبرد سیاست‌های مرکز امور شورا‌های حل اختلاف و برنامه‌های مربوط به ارتقاء سطح کیفی و جلوگیری از اطاله دادرسی در شورا‌ها عنوان کرد و گفت: آمار ورودی و مختومه حاکی از تلاش اعضاء شورای حل اختلاف مراوه تپه است.
 
رئیس شورای حل اختلاف استان گلستان، حضور قضات در شعب شورا را در افزایش کیفیت رسیدگی و جلوگیری از اطاله دادرسی موثر دانست و خواستار حضور پررنگ‌تر آنان در شورا شد.

جعفری در پایان با اشاره به رتبه پنجم صلح و سازش استان گلستان در سه ماه نخست سال جاری، گفت: در مراوه تپه ۴۲ درصد پرونده‌ها با پادرمیانی اعضاء شورای حل اختلاف با صلح و آشتی مختومه شد؛ اما انتظار می‌رود اعضاء شورا تلاش و کوشش مضاعفی در خصوص صلح و سازش داشته باشند تا کدورت‌ها برطرف و تبدیل به صلح و دوستی شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار