مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان:

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: با وجود همه اطلاع رسانی ها، تذکرات و هشدارها و با وجود خشک شدن محصول در برخی اراضی کشاورزی همچنان شاهد کشت های پر آب طلب در گلستان هستیم.

اراضی گلستان در حال خشک شدن/ با وجود هشدارها شاهد کشت شالی هستیم

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، سیدمحسن حسینی، در همایش صرفه جوئی مصرف آب اظهارکرد: جمعیت استان گلستان دو میلیون نفر است و میزان آب قابل استحصال در استان حداکثر ۲.۵ میلیارد مترمکعب است و با توجه به افزایش روزافزون جمعیت و افزایش پیدا نکردن میزان آب قابل استحصال، صرفه‌جویی یک ضرورت است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان بیان کرد: در ۹ ماهه سال آبی جاری، طبق آمار ایستگاه‌های آب منطقه‌ای، میزان بارندگی در استان نسبت به دوره درازمدت ۲۹ درصد کاهش و دما ۶ دهم درجه افزایش پیدا کرده همچنین آورد رودخانه‌ها هم در این مدت بین ۴۹ تا ۸۳ درصد کاهش داشته است.

حسینی گفت: استان گلستان در ۴۵ سال اخیر، ۱۳ سال آن را با خشکسالی پشت سر گذاشته و خشکسالی با استان گلستان عجین است.

وی با بیان اینکه میزان آبخوان‌های استان ۲۴۱ میلیون مترمکعب کاهش پیدا کرده است، گفت: با وجود همه اطلاع رسانی‌ها، تذکرات و اطلاعیه‌هایی که داده شد، شاهد کشت‌های پر آب طلب در استان هستیم که به دلیل کاهش ۲۹ درصدی بارش‌ها و کاسته شدن شدید آب رودخانه‌ها و چاه‌ها، شاهد خشک شدن محصول در برخی اراضی کشاورزی هستیم و میزان آن هم در حال افزایش است.

حسینی افزود: اگر صرفه‌جویی را خصوصاً امسال که تازه در اول فصل تابستان قرار داریم و با این حجم از مشکل روبه‌رو شده‌ایم، در دستور کار قرار ندهیم، قطعاً دچار مشکلات جدی می‌شویم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان تأکید کرد: نیاز به صرفه‌جویی در تار و پود استان گلستان تنیده شده و همه باید به آن توجه داشته باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار