صد حیف که لباس های خاکی مسئولیت در دوران دفاع مقدس با کت و شلوارهای شیک و مارک دار عوض شد و تجمل گرایی و آسوده طلبی موجب شد تا مشکلات معیشتی مردم لمس نشود.

کت و شلوارهای مارک دار که جای لباس های خاکی را گرفت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان، حضورشان نمی بود بر کویر مشکلات این روزهای مان تا یادمان باشد که امنیت امروز را مدیون چه دلاورمردانی هستیم.

 

در لابه لای اخبار قطعی برق و آب و افزایش نرخ کالا، امروز خبر حضور دو دلاورمرد دهه ۶۰ حالمان را خوب کرد، خیلی وقت بود که گلستان چنین مهمانی نداشت و شاید حضورشان همان دوپینگی بود که نیاز داشتیم تا با قوت بیشتری در برابر سرسختی روزگار تاب بیاوریم.

 

 

صحبت از محفل شهدا است و حضور دو شهید خوشنام و گمنام از دوران هشت سال دفاع مقدس همان دوران حماسی و تاریخی انقلاب اسلامی است که شاید با ورق زدن صفحه های آن راه مشکلات پیش روی کشور را می یافتیم اما متأسفانه در حالی که بر سر سفره شهدا نشستیم راه و رسم شهدا را فراموش کردیم، شهدایی که در خط مقدم آتش دشمن ایستاده اند تا امروز ما به عنوان مسئول انقلاب در هر لباسی در خط مقدم مشکلات مردم ایست کنیم ولی در این روزهای سخت از پشت شیشه های دودی خودروهای خود دردهای مردم را می بینیم.

 

کدام مسئول است که در کمبود مرغ و نان در صف های طویل کنار مردم باشد با آنها گفتگو کند و بگوید ما هم مثل شما این مشکلات را با گوشت و خون لمس می کنیم، ما هم از شما هستیم؟!

 

شاید بگوییم این بحث ها چه ربطی به شهدا دارد، اینها همان درد دل مادران شهدای گمنام است که وقتی به سراغ آنها رفتیم ما را قسم دادند که به مسئولان بگویید شما مدیون شهدا هستید.

 

اینها همان وصیت شهدا است که امام خمینی(رحمه الله علیه) فرمودند: «۵۰ سال عبادت کردید خدا قبول کند، یک روز هم یکی از این وصیت های شهدا را بخوانید» اما حیف و صد حیف که لباس های خاکی مسئولیت در دوران دفاع مقدس با کت و شلوارهای شیک و مارکدار عوض شد و تجمل گرایی و آسوده طلبی ما باعث شد تا حرف مادری که قلبش از بیکاری پسرش می سوزد و ناتوان در تهیه جهیزیه دخترش است را نفهمیم، اما اگر سری به دایره المعارف فرهنگ ایثار و شهادت می زدیم شاید خیلی از مشکلات را شاهد نبودیم.

 

روزی امام حسین(علیه السلام) فریاد برآورد آیا کسی است که مرا یاری کند و حالا بعد از عاشورای هشت ساله دفاع مقدس خانواده های شهدا زینب وار می گویند، کجایند مردان بی ادعا، کاش دل هیچ مادری را نشکنیم و آه و حسرت مادری را که بیش از 30 سال چشم انتظار فرزندش است خون نکنیم، بگذریم که بسیاری از این مادران هم با قلبی آکنده از درد به خیل فرزندان شهیدشان پیوستند.

 

همه مسئولان نیز به این مسئله اذعان دارند که نباید شهدا را فراموش کنیم، در واقع امروز باید با تأسی از فرهنگ ایثار و شهادت به سراغ مسئولیت ها برویم.

 

 

«علی ملک شاهکوهی»، فرمانده سپاه نینوا استان گلستان اعتقاد دارد که امروز ما مهمان دو شهید خوشنام یکی از منطقه غرب و دیگری از منطقه جنوب کشور هستیم و در قبال این شهدا مسئولیت داریم.

 

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان می گوید: امروز وظیفه داریم راه این شهدا را ادامه دهیم و امیدواریم بتوانیم میزبان خوبی برای این شهدای بزرگوار باشیم.

 

ملک شاهکوهی تاکید کرد؛ هشت سال دفاع مقدس نقشه راهی برای همه ما مسئولان است که بتوانیم از این ظرفیت به عنوان راهبردی برای خروج از مشکلات کشور با روحیه جهادی اقدام کنیم.

 

«هادی حق شناس»، استاندار گلستان هم که در زمان تصدی خود در استان گلستان در محافل شهدا حضور پررنگی دارد در این باره می گوید باید قدر این شهدا و خانواده های ایثارگران را بدانیم.

 

استاندار گلستان، امنیت کشور را مرهون خون شهدا دانست و افزود: امنیت کشور یکی از مهمترین دستاوردهای شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس است.

 

حق شناس بیان کرد: با توجه به وصایای شهدا و احترام به خانواده های شهدا باید تلاش کنیم که مدیون شهدا نباشیم.

 

همرزمان شهدا و خانواده ایثارگران نیز در مراسم استقبال از شهدا که در میدان بسیج گرگان برگزار شد حضور پررنگی داشتند و مردم ولایتمدار شهر گرگان نیز با حضور خود در این ایام کرونایی مهمان نوازی خود را نشان دادند.

 

گرچه ایام کرونا موجب شد که همچون سال های گذشته مراسم پرشوری برای تشییع پیکر پاک این دو شهید بزرگوار برگزار نشود اما به طور قطع حضور این شهدا برای استان گلستان پرخیر و برکت خواهد بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار