مدیر شبکه بهداشت و درمان مینودشت از روند صعودی شیوع و بستری بیماران کرونایی در این شهرستان خبر داد و گفت: هم اکنون از مجموع ۷۰ تخت‌ بیمارستانی پیش‌بینی شده برای این بیماران بیمارستان فاطمه الزاهرا (س) مینودشت ، ۶۴ تخت مورد استفاده بیماران مبتلا به این ویروس است.

ظرفیت تخت‌های کرونایی مینودشت در حال تکمیل است

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمدعلی حدادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که تنها بیمارستان مینودشت ۱۳۴ تخت فعال دارد که نیمی از آن برای بیماران کرونایی و بقیه برای بخش‌های جراحی، داخلی، اطفال و زنان و زایمان اختصاص یافته است. 

وی افزود: هم اکنون مینودشت از لحاظ شیوع موج پنجم کرونا در وضعیت بحرانی قرار دارد و امکانات بهداشتی و درمانی این شهرستان برای خدمات رسانی به بیماران کرونایی روبه کاهش است.

حدادی اضافه کرد: درصورت تکمیل شدن تخت‌های پیش بینی شده بیماران کرونایی در مینودشت، باید تخت‌های جدید به راهروی تنها بیمارستان این شهرستان انتقال یابد.

وی تصریح کرد: برای کاهش فشار بر بیمارستان فاطمه الزهرا(س) مینودشت، پذیرش سرپایی بیماران کرونایی در ۶ مرکز بهداشت این شهرستان انجام و درمان آنها در منزل صورت می‌گیرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مینودشت ادامه داد: هم اکنون در بیشتر مناطق شهری و روستایی مینودشت کرونا شیوع پیدا کرده که این روند در روستاهای "قلعه قافه، القجر، قلمی، کلوکند و اسفرانجان" شدیدتر است.

حدادی از فعال‌ شدن کمیته‌های سلامت روستایی مینودشت و تشدید برنامه‌های قرنطینه‌ای خبر داد و از مسوولان و افراد صاحب نفوذ مانند علما، روحانیون، ائمه جمعه و جماعات این شهرستان خواست همکاری بیشتری در تشویق مردم به رعایت پروتکل بهداشتی داشته باشند.

وی، حضور در دورهمی‌ها، عروسی‌ها و تفرجگاه‌ها را از عوامل اصلی شیوع کرونا در مینودشت اعلام کرد و گفت: هر روز خودروهای زیادی با پلاک بومی و از شهرهای اطراف در تفرجگاه‌های این شهرستان مشاهده می‌شوند.

حدادی از شلوغی بازار و باز بودن مشاغل گروه‌های ۲ و سه در مینودشت گلایه کرد و اظهار داشت که مردم بدون توجه به شرایط بحرانی در بازار تردد دارند و خیلی از واحدهای صنفی گروه‌ها ممنوع در شرایط قرمز کرونایی نیز دایر هستند که طبق هماهنگی‌ها صورت گرفته برخورد قانونی با آنها انجام می‌شود.

به گفته مدیر شبکه بهداشت و درمان مینودشت، از ابتدابی امسال تاکنون بیش از هزار و ۳۰۰ نفر در این شهرستان به کرونا مبتلا شدند که ۲۰۰ نفر بیشتر از سال قبل است.

وضعیت کرونایی شهرستان مینودشت با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت هشتم تیر از نارنجی به قرمز تغییر رنگ داد.

طبق آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم اکنون ۵۸۴ بیمار کرونایی در مراکز درمانی و بیمارستان‌های این استان شمالی بستری هستند و شهرهای گرگان، گنبدکاووس، علی‌آبادکتول، گالیکش، مینودشت، آزادشهر، آق‌قلا، کردکوی و کلاله در وضعیت قرمز، بندرترکمن، رامیان و مراوه‌تپه در وضعیت نارنجی و گمیشان و بندرگز در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار