بیکی گفت: ترویج فرهنگ ازدواج آسان با سیره اهل بیت (علیهم السلام) باعث گسترش ازدواج جوانان می شود و رشد آن را بالا می برد.

ترویج ازدواج آسان باعث بالا رفتن رشد ازدواج می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ مهدی بیکی به مناسبت سالروز ازدواج حضرت امام علی (علیه السلام) و حضرت فاطمه (سلام الله علیها) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: سالروز ازدواج حضرت علی (علیه السلام) و حضرت فاطمه (سلام الله علیها) یادآور ایجاد یک سنت و آیین ازدواج آسمانی است، ازدواجی که مشهور به سادگی همراه با عشق و محبت است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: آنچه که امروز جامعه ما به آن نیاز دارد و جوانان باید به آن تاسی کنند این است که ازدواج آسان و زندگی بی آلایش و دور از هر گونه زرق و برق و تکلفات و مشکلات دست و پا گیر، می تواند رمز موفقیت و ساختن یک زندگی ماندگار باشد.

 

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات امروز بر سر راه ازدواج جوانان مشکلات اقتصادی و نبود شغل مناسب است، ادامه داد: این مسئله باعث شده که جوانان مسئولیت تشکیل زندگی را قبول نکنند.

 

بیکی اظهارداشت: برخی از مشکلات، مشکلاتی است که برخاسته از نوع نگرش و تفکری است که ما نسبت به نحوه زندگی و نحوه شروع زندگی داریم.

 

وی گفت: بسیاری از مخارج غیر ضرور را می توان از سبد تشکیل زندگی حذف کرد، البته این مسئله باید با همدلی و توافق زوجین جوان همراه باشد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان با اشاره به اینکه بالا رفتن سن ازدواج آسیب های زیادی را برای جامعه آینده در پی دارد، افزود: برخی از آسیب ها شامل؛ پایین آمدن رشد جمعیت، عدم امید به آینده، تغییر سبک زندگی از عادی و بی پیرایگی به سوی تجملات و تکلفات، ایجاد مشکلات روحی و روانی برای جوانان، گرایش به مصرف مواد مخدر، عدم مسئولیت پذیری از سوی جوانان در جامعه و غیره می شود.

 

وی گفت: هر کدام از این آسیب ها می تواند هزینه های بالایی را برای یک مملکت به همراه داشته باشد و همین طور باعث می شود که جامعه شادی و نشاط خودش را از دست بدهد و به سمت پیری زودرس سوق پیدا کند.

 

بیکی ادامه داد: اندیشمندان و نخبگان اعم از دانشگاهیان و حوزویان باید این خطرات و آسیب ها را برای عموم مردم به خصوص جوانان تبیین کنند.

 

وی با بیان اینکه جامعه به خصوص جوانان در بخش اجتماعی نیازمند یک راهبری خردمندانه هستند، افزود: ترویج فرهنگ ازدواج آسان هم با سیره اهل بیت (علیهم السلام) سازگاری دارد و هم باعث گسترش ازدواج جوانان می شود و رشد آن را بالا می برد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان تاکید کرد: دستگاه های فرهنگی نیز باید این سیره و سنت حسنه را ترویج دهند و در صدد رفع موانعی که این سنت حسنه را دچار مشکلات می کند، برآیند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار