عموم مردم آمریکا معتقدند که اخلاق اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار نیست و نسبت به اخلاق محوری نگاه مثبتی ندارند.

بیان شک های قوی در برخی از عادات و رسوم نامطلوب و مسائل اخلاقی در آمریکا

به گزارش گلستان 24 ، بر اساس نظرسنجی­های گالوپ، اعتقادات اخلاقی و معنوی مردم آمریکا طی ده سال اخیر آن چنان تغییری نکرده است.

بر اساس این نظرسنجی، عموم مردم آمریکا معتقدند که اخلاق اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار نیست و نسبت به اخلاق محوری نگاه مثبتی ندارند.

موسسه گالوپ در قسمت دیگری از نظرسنجی خود به "سکس" پرداخته و نظر شهروندان آمریکایی را در این زمینه جویا شده است. 65 درصد از آنها با سکس نوجوانان و جوانان مخالف هستند و 58 تا90 درصد افراد با سکس افراد متاهل مخالف هستند.

بحث همجنس بازان در جامعه آمریکا مطرح شد، که در سال 2004 تنها46% از شهروندان موافق با قانونی شدن آن بودند و این میزان به 55% رسید و بعد به 66% افزایش یافت.

جدای از آن، رابطه­ی دیگری که در بین شهروندان آمریکایی وجود داشت، رابطه با حیوانات بوده که بیش از 40% شهروندان آمریکایی این رابطه را نمی پسندند.

اما در رابطه با سکس نیز می­توان گفت که 30% از آمریکایی­ها سکس قبل از ازدواج را قبول نداشتند، در حالیکه در سال 2006 میزان موافقت با این امر به 95% رسید که فساد اخلاقی بالایی را برای جامعه آمریکا به بار آورد.

از تبعات بالای بی­اخلاقی در آمریکا، رشد بالای آمار طلاق در این کشور در ده سال اخیر است و در علت­یابی که این سایت انجام داده است، بیش از 25% آنها علت جدایی شان را فساد اخلاقی دانسته­اند. اگرچه هنوز هم بسیاری این امر را می­پسندند و به روابط غیر از ازدواج اعتقاد دارند.

اگرچه 86% از آمریکایی­ها خدا را قبول دارند و 80% آنها بر اهمیت مذهب تاکید دارند، اما44% آنها اعتقادات اونجلیستی دارند. 57% از مردم آمریکا معتقدند که "دین" پاسخی برای تمام مشکلات امروزی است و بیش از 30% دیگر معتقدند که دین دیگر جایگاهی در زندگی آنها ندارد و دین مانند یک سنت قدیمی بوده است که اکنون دیگر ارزشی ندارد.

شک های قوی

حادثه انفجار برج­های دوقلوی آمریکا در 11 دسامبر سال 2001 تاثیر عمیقی بر اعتقادات دینی آمریکایی­ها گذاشت و این تاثیر به گونه­ای بود که بر اعتقادات سه چهارم از مردم آمریکا اثرات منفی خود را بر جای گذاشت و مردم را بیش از پیش در کمتر از سه ماه بدبین به دین کرد.

آمریکایی­ها معتقدند که زندگی دینی در این کشور مانند گذشته تاثیر گذار نیست ،البته این نظر ممکن است درست نباشد اما به هر حال، آمریکایی­ها در مورد شما با عینک خود می­نگرند و  اینگونه در مورد شما قضاوت می­کنند.

ارسال نظر

آخرین اخبار