دامدار گلستانی گفت: متاسفانه در چندسال گذشته دولت هیچ نظارت دقیقی بر شرکت‌ها و بخش خصوصی در راستای تامین و توزیع نهاده‌های دام در کشور نداشته و این امر سبب تشکیل مافیای بزرگ در این حوزه شده است.

عدم نظارت دولت بر تامین و توزیع نهاده‌های دام آنها را به مافیای بزرگ تبدیل کرد

به گزارش گلستان ۲۴؛ دامدار یک‌هزار راسی در شهرستان مینودشت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: تمام مشکلات کشور در حوزه‌های مختلف که امروز گریبانگیر مردم، کشاورزان، دامداران و بخش تولید شده نتیجه بی‌تدبیری و عدم نظارت دقیق دولت بر ارگان‌های مرتبط است.

وی تصریح کرد: مشکلات دامداران در حوزه تامین نهاده های دام در چند ماه گذشته قابل شناسایی، تامل و تدبیر بود و دولت می توانست به راحتی جلوی بخش اعظم این مشکلات را بگیرد.

* هیچ دامدار، کشاورز و یا تولیدکننده موافق افزایش قیمت نیست/ مسوولان جای افزایش قیمت، تدابیر لازم برای کنترل، مهار و کمبود این مواد صورت گیرد

دامدار گلستانی خاطرنشان کرد: هیچ دامدار، کشاورز و یا تولیدکننده موافق افزایش قیمت نبوده و همه ما انتظار داریم به‌جای افزایش قیمت، تدابیر لازم برای کنترل، مهار و کمبود این مواد صورت گیرد.

وی ادامه داد: متاسفانه در چندین ماه گذشته شاهد افزایش بی‌رویه و بدون ساماندهی قیمت نهاده‌های دامی، دارو و ویزیت دامپزشکان هستیم و هیچ ارگانی بر این افزایش قیمت نظارت دقیق و خاص ندارد.

مصطفی‌لو گفت: امنیت، افزایش قیمت نهاده‌های دامی و عدم امکانات سخت افزاری مناسب در بخش دامداری سه مشکل اصلی حوزه دامداران بوده که امید داریم به این بخش‌ها توجه ویژه شود.

* بیشتر تشکل‌های توزیع نهاده‌های دامی و واردکنندگان نهاده‌های دامی هیچ آشنایی با حوزه دام و دامداری نداشته و یا دامدار نیستند/ تمام دامداران به امید تشکیل دولت جدید و رفع بخش اعظمی از مشکلات خود این روزهای سخت را تحمل می‌کنند

وی با اشاره به تشکیل دولت جدید در روزهای آینده ابراز کرد: تمام دامداران منطقه، استان و کشور به امید تشکیل دولت جدید و رفع بخش اعظمی از مشکلات خود این روزهای سخت را تحمل کرده و شغل خود را از دست ندادند.

دامدار گلستانی با اشاره به تشکل‌های توزیع نهاده‌های دام در استان‌های مختلف کشور خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد این تشکل‌ها پوششی برای شرکت‌ها و بخش‌های خصوصی بزرگ در کشور بوده تا با توزیع اندک نهاده‌های دامی در استان‌های مختلف فرصت را برای آن سودجویان فراهم کنند.

وی ادامه داد: بیشتر تشکل‌های توزیع نهاده‌های دامی و واردکنندگان نهاده‌های دامی هیچ آشنایی با حوزه دام و دامداری نداشته و یا دامدار نیستند و در سایه عدم نظارت دقیق دولت در این سال‌ها به مافیای بزرگی تبدیل شدند که حالا خود دولت نیز نمی‌تواند آنها را کنترل کند.

مصطفی‌لو گفت: اگر تنها ۸۰ درصد نهاده‌های دامی وارد شده از کشورهای دیگر به صورت عادلانه بین دامداران توزیع شود تمام مشکلات دامداران در حوزه تامین نهاده‌های دامی حل خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار