نایب رئیس اتاق بازرگانی گرگان خبرداد

نایب رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: برداشتن قوانین دست و پا گیر که مانع تولید بوده از مهم‌ترین خواسته‌های فعالان اقتصادی است.

برداشته شدن قوانین دست و پاگیر/منتخب مردم به شعار سال عمل کند

به گزارش گلستان 24،امیر یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکی از مهم ترین خواسته های فعالان اقتصادی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری این است که شرایطی فراهم شده تا مشکل مبادلات بین‌المللی و بانکی برطرف شود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی گرگان افزود: یکی از مشکلات اساسی تولید، تامین قطعات در خطوط تولیدی بوده که این قطعات وارداتی است و باید به روز باشد.

وی بیان کرد: تحریم ها سبب شده تا نتوانیم قطعات مورد نیاز را از شرکت های سازنده یا فروشنده وارد کنیم و این مساله سبب شده بسیاری از خطوط با کمترین ظرفیت فعالیت کنند.

این فعال اقتصادی گلستان اضافه کرد: به عنوان مثال تیغه های کاتر دستگاه ها وارداتی وارداتی بوده و به دلیل برخی تحریم ها با ۵۰ درصد ظرفیت مشغول به فعالیت است.

یوسفی بیان کرد: مساله بعدی این است که دولت به آنچه وعده می دهد در خصوص تولید و رفع موانع آن عمل کند و صحبت‌ها در حد شعار باقی نماند.

تثبیت قیمت ارز

وی ادامه داد: شرایط بسیاری از معاملات اقتصادی در اثر نوسانات ارز ناامن می‌شود و باید به سمتی برویم که قیمت ارز تثبیت شده و تولیدکننده در این خصوص مشکلی نداشته باشد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: هنگام مبادلات بین المللی شرکت برای خود تعهد مالی ایجاد می‌کند و اگر نتواند به تعهدات خود عمل کند کل معاملات دچار مشکل می‌شود.

یوسفی افزود: برخی از مسائل در کارگروه‌های رفع موانع تولید مصوب می‌شود اما در هنگام اجرا دچار مشکل بوده چون بانک ها و دیگر نهادها برای خود قوانینی دارند لذا مصوبات کارگروه ها عملاً اثرگذار نیست.

وی تصریح کرد: برداشتن قوانین دست و پا گیر که مانع تولید بوده از مهم‌ترین خواسته‌های فعالان اقتصادی است.

یوسفی ادامه داد: اینکه انتظار داشته باشیم بخش خصوصی، تولید کرده، اشتغالزایی کند، کارآفرینی داشته باشد اما با قوانین، دست و پای وی را ببندیم، شدنی نیست.

نایب رئیس اتاق بازرگانی گرگان متذکر شد: اگر می‌خواهیم تولید را افزایش دهیم باید مشکلات موجود را برطرف کرده و منتخب مردم باید به شعار سال تولید، مانع زدایی و پشتیبانی عمل کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در برخی از کالاها و محصولات مانند دانه های روغنی در کشور با کمبود مواجه هستیم و ۹۰ درصد روغن ما هم وارداتی است ولی بعضی از کالاها و محصولات در کشور، قابل تولید بوده و علاوه بر تأمین بازار داخلی توان صادرات هم داریم لذا باید از کشت و تولید این محصول در کشور حمایت شود.

یوسفی عنوان کرد: یکی از مشکلات کشاورزان خرده مالکی بودن آنها است که توان هزینه کرد در مزارع خود را ندارند و این عمل سبب کاهش عملکرد در سطح می شود و دولت می تواند از آنها حمایت کند.

وی اضافه کرد: وامی که به تولیدکننده داده می شود با وامی که دلال دریافت می کنند از نظر شرایط با یکدیگر فرقی نمی کند لذا با توجه به اینکه هر سال شعار تولید مطرح می شود باید حمایت های جدی تری از این بخش صورت گیرد.

 

انتهای پیام/مهز

ارسال نظر

آخرین اخبار