رضا آریان پور گفت: با پیگیری های انجام شده؛ برای حوزه آب و فاضلاب شهرستان های شرق گلستان بیش از ۳۳۷ میلیارد تومان در سال جاری در بودجه های ملی و استانی در نظر گرفته شد.

اختصاص بیش از ۳۳۷ میلیارد تومان در حوزه آب و فاضلاب شرق گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما؛ رضا آریانپور در گفتگو با خبرنگار ما؛ گفت: در جلساتی که در سطوح کشوری و استانی با مدیریت های برنامه و بودجه داشتیم؛ این جلسات و پیگیری ها برای مردم استان و بخصوص شرق گلستان، نتایج مثبتی دربر داشت.

وی افزود: بیشتر تمرکز من به عنوان نماینده شرق گلستان در حوزه زیرساخت ها اعم از آب، برق، جاده و طرح های هادی روستایی که نسبت به نقاط دیگر استان دارای مشکلات بیشتری است؛ بود که در بخش آب و فاضلاب با رایزنی ها و پیگیری های مجمع نمایندگان استان گلستان، در قانون بودجه سال ۱۴۰۰، برای استان گلستان ۶۳۱ میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: از ۶۳۱ میلیارد تومان، ۲۳۱ میلیارد آن در اختیار دستگاه های ملی و ۴۰۰ میلیارد تومان آن در اختیار استان است که با توجه به مشکلاتی که ما در شرق گلستان در این حوزه داریم؛ ۳۵ درصد ۴۰۰ میلیارد تومان برای شهرستان های مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه در نظر گرفته شد.

نماینده شرق گلستان گفت: همچنین در ردیف بودجه آب رسانی به شهر کلاله که یک ردیف ملی است؛ در قانون بودجه ۹ میلیارد تومان پیش بینی شده بود که با پیگیری اینجانب و همچنین اضافه شدن بودجه های در اختیار نماینده و بودجه متوازن، این اعتبار به ۲۰ میلیارد تومان رسید و این در حالی است که این اعتبار در سال گذشته ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بود.

آریانپور تصریح کرد: از محل تنش آبی، ۳ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه آب و فاضلاب شهرستان کلاله در نظر گرفته شد.

نماینده شرق گلستان اشاره ای به حوزه سد سازی داشت و گفت: در این حوزه، پیش بینی اولیه برای تکمیل ساختمان سد نرماب، ۱۰۰ میلیارد تومان بود که با پیگیری مجمع نمایندگان استان و اینجانب، این اعتبار به بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان رسید و با این اعتبار باید هم ساختمان یاد شده و همچنین زمین های کاسه سد استملاک شود.

وی افزود: اما برای تکمیل ایستگاه پمپاژ، تصفیه خانه و خط انتقال نیاز به اعتبار نزدیک به هزار میلیارد تومان است که نیازمند توجه مسئولین ارشد استانی و مجمع نمایندگان گلستان است تا در بودجه های ملی و بودجه سال آتی، این اعتبار را پیش بینی کنند.

آریانپور در پایان به سد چایلی مراوه تپه اشاره کرد و گفت: برای سد چایلی در سال جاری، ۱۴ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود که با رایزنی اینجانب این مبلغ با افزایش ۱۰ میلیارد تومانی، به ۲۴ میلیارد تومان رسید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار