رئیس پلیس فتای گلستان از ترفند‌های کلاهبرداران به بهانه نذورات عید قربان خبر داد و گفت: از واریز وجه به حساب‌های معرفی شده از سوی افراد ناشناس خودداری کنید.

قربانی کلاهبرداران به بهانه نذورات عید قربان نشوید

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سرهنگ پرسا رئیس پلیس فتای گلستان گفت: در آستانه فرا رسیدن عید قربان ممکن است برخی از مجرمان با سوءاستفاده از احساسات و اعتقادات مذهبی افراد دست به کلاهبرداری از آنان بزنند.

او ادامه داد: یکی از این موارد جمع‌آوری کمک‌های مردمی به بهانه کمک به نیازمندان و همچنین کلاهبرداری در پوشش اهدای هزینه خرید دام قربانی به خانواده‌های نیازمند، کمک به ساخت امکان زیارتی و... است.

رئیس پلیس فتای گلستان با بیان اینکه کلاهبرداران در این شیوه اقدام به ارسال پیام برای شهروندان می‌کنند، گفت: با اعلام شماره کارت و حساب واریز کمک‌های مردمی را درخواست می‌کنند.

سرهنگ پرسا افزود: روش دیگر کلاهبرداران این است که از طریق اعلام یک آدرس اینترنتی، شهروندان را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و با کپی اطلاعات حساب و کارت‌بانکی این افراد اقدام به برداشت از حساب آنان می‌کنند.

او گفت: در صورت مشاهده چنین پیام‌هایی نکات امنیتی را مدنظر قرار داده و از واریز وجه به حساب‌های معرفی شده از سوی افراد ناشناس خودداری کنید.

رئیس پلیس فتای گلستان توضیح داد: برای تشخیص سایت‌های فیشینگ به آدرس URL سایت، پروتکل https، نماد اعتماد الکترونیک، کد امنیتی فعال، صفحه کلید مجازی فعال و دیگر شاخصه‌های درگاه پرداخت الکترونیکی امن، توجه کنید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار