مدیر امور طیور جهادکشاورزی گلستان گفت: در حال حاضر روزانه ۱۲۰ تا ۱۳۰ تن گوشت مرغ با قیمت مصوب در سطح استان عرضه می‌شود.

عرضه روزانه ۱۳۰ تن گوشت مرغ در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدالغفار تخله در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: همواره در این زمان از سال با توجه به شرایط آب و هوایی، جوجه ریزی کمتری در سطح کشور انجام می گیرد و همین مسئله باعث نوسان در عرضه و تقاضای گوشت مرغ می شود.

وی افزود: در استان گلستان با توجه به شرایط آب و هوایی بهتری که نسبت به میانگین کشوری دارد، از نظر تولید مشکل خاصی نداریم.

مدیر امور طیور جهادکشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان در هر ماه تا حدود ۱۲ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام می گیرد که شرایط مناسبی است.

تخله با بیان اینکه افزایش قیمت گوشت قرمز و ماهی موجب بالارفتن تقاضا برای مصرف گوشت مرغ  شده است، گفت: در گذشته میانگین مصرف گوشت مرغ در استان بین ۶۰ تا ۷۰ تن بوده اما الان این میزان به ۱۲۰ تا ۱۳۰ تن افزایش یافته است.

وی گفت: گرما باعث طولانی تر شدن زمان پرورش مرغ می شود و همین مسئله موجب فاصله افتادن بین زمان عرضه و تولید می شود و به همین خاطر تغییرات قیمتی را در برخی از استان ها شاهد هستیم. در گلستان با توجه به حجم تولید، کمبودی در عرضه مرغ نداریم.

مدیر امور طیور جهادکشاورزی گلستان بیان کرد: در استان روزانه آمار فروش و نیازها را در سطح بازار بررسی می کنیم تا خللی در توزیع ایجاد نشود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تامین نهاده از طریق سامانه بازارگاهی انجام می‌گیرد، گفت: در ماه در ۲ تا ۳ مرحله نهاده مورد نیاز مرغداران در سامانه عرضه می‌شود و مرغداران با توجه به وضعیت جوجه ریزی نسبت به خرید نهاده اقدام می‌کنند.

تخله بیان کرد: این نهادها از طریق شرکت های خصوصی وارد کننده و یا شرکت پشتیبانی امور دام از بنادر جنوبی و شمالی کشور تامین می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار