معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گلستان گفت: با اینکه عرضه مرغ در گلستان به ۲ برابر روزهای گذشته رسیده اما همچنان شاهد مشکل مردم در تهیه مرغ هستیم و باید نظارت‌ها تشدید شود.

عرضه مرغ در گلستان ۲ برابر شد اما مشکل همچنان برقرار!

به گزارش گلستان ۲۴؛ رحمت اله سمیعی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: متوسط عرضه مرغ در استان ۷۵ تن بود که با توجه به افزایش تقاضا، از امروز میزان عرضه به ۱۳۰ تن رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر به ازای هر نفر در استان گلستان ۷۵۰ گرم گوشت مرغ عرضه می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه میزان مصرف خانوارهای گلستانی قطعاً بیشتر از این مقدار نیست، خاطرنشان کرد: دلیل اینکه امروز مردم استان در تأمین گوشت مرغ با مشکل مواجه شده‌اند، به بخش توزیع مرتبط است. البته جلساتی را با مسئولان مرتبط داشتیم که مقرر شده نظارت‌ها تشدید شود.

سمیعی با بیان اینکه متأسفانه بخشی از مرغ از استان خارج می‌شود، گفت: فروشگاه‌های عرضه مرغ در استان باید دو برابر گذشته مرغ داشته باشند ولی چنین چیزی را مشاهده نمی‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه محدودیتی از نظر تأمین مرغ در استان نداریم، گفت: با این میزان مرغی که در استان توزیع می‌شود باید روزانه ۳۰ تا ۴۰ تن مرغ مازاد داشته باشیم ولی شاهدیم که از ظهر به بعد مرغی در فروشگاه‌ها وجود ندارد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه تا پایان سال افزایش قیمت مرغ را نخواهیم داشت، تأکید کرد: به مردم استان اطمینان خاطر می‌دهیم که مرغ به اندازه کافی در استان وجود دارد و می‌توانیم تمام نیاز مردم را با قیمت مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان تأمین کنیم.

سمیعی خاطرنشان کرد: از هفته آینده مرغ منجمد نیز با قیمت هر کیلوگرم ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار