مدیرکل هواشناسی گلستان با اشاره به تقویت فعالیت سامانه کم فشار تابستانه جنوبی طی ساعات آینده گفت: افزایش مصرف حامل‌های انرژی و کاهش کیفیت هوا به ویژه در مناطق شمالی به دلیل گرد و غبار از جمله اثرات فعالیت این سامانه در استان است.

احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ نوربخش داداشی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: وزش گرد و خاک در مناطقی شمالی استان مانند اینچه‌برون، داشلی‌برون ، مراوه تپه و بخش هایی از گنبدکاووس در روز پنج‌شنبه محسوس تر خواهد بود.

وی بیان کرد: بر اثر این رخداد جوی علاوه بر وزش باد همراه با گرد و خاک در مناطق شمالی، دمای هوا در برخی شهرهای استان به ۴۵ درجه خواهد رسید.

داداشی افزود : از امروز تا ظهر جمعه به دلیل فعالیت جریانات جنوبی، هوای گرم و داغ در گلستان حکفرما خواهد بود اما با شمالی شدن جریانات اقلیمی از ظهر جمعه آثار کاهش نسبی دما و بارش پراکنده در استان پدیدار می شود.

مدیرکل هواشناسی گلستان به شهروندان توصیه کرد در مدت زمان فعالیت این سامانه هوای گرم علاوه بر انجام تمهیدات پیشگیرانه، در مصرف انرژی به خصوص برق صرفه جویی کنند.

استان گلستان با گستره افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع و برخورداری از هفت اقلیم آب و هوایی، ۲۸ مرکز باران سنجی برخط و ۱۴۰ مرکز ایستگاه هواشناسی دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار