رئیس پلیس فتا گلستان با اشاره به افزایش صفحات فروشگاهی در فضای مجازی، به کاربران اینترنت هشدار داد که از صفحات و وب سایت های معتبر برای خرید محصولات خود استفاده کنند.

فریب فروشگاه های جعلی را در فضای مجازی نخورید

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما؛ سرهنگ ابراهیم پرسا در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: امروزه کانال‌ها و صفحات فروشگاهی زیادی در شبکه های اجتماعی ایجاد شده و بعضاً مخاطبان زیادی را به دست آورده اند و بازاریابی و فروش از طریق این شبکه‌ها به یکی از مقوله‌های مهم کسب و کار تبدیل شده است.

وی افزود: اما در این بین مجرمان فضای مجازی هم بعضاً با راه اندازی صفحات فروشگاهی جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده و بعد از دریافت هزینه محصول این فروشگاه‌های جعلی هیچگونه کالا یا خدماتی به مشتریان خود ارائه نمی‌دهند.

رئیس پلیس فتای گلستان تصریح کرد: کاربران باید به یاد داشته باشند که اکثر این مجرمان با هویت‌های پوششی اقدام به جلب اعتماد مشتریان کرده و از کارت‌های اجاره‌ای یا سیم کارت با مشخصات افراد دیگر استفاده می‌کنند.

پرسا ادامه داد: برای پیشگیری از اینگونه کلاهبرداری ها، شهروندان دقت کنند، وب سایتی که قصد خرید از آن را دارند حتماً دارای نماد اعتماد الکترونیک باشد و نکات اساسی مانند بررسی نظرات مشتریان در کامنت‌ها، بررسی وب‌سایت متصل، برقراری تماس تلفنی با فروشنده (ترجیحاً شماره ثابت) و پرداخت مبلغ در هنگام تحویل کالا می تواند مانع از کلاهبرداری سودجویان شود و آن ها را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام بگذارد.

وی یادآور شد: ضروری است که شهروندان سطح آگاهی و دانش عمومی و تخصصی خود در رابطه با کلاهبرداری های اینترنتی ارتقاء ببخشند و برای اطلاع از راهکارهای مقابله با جرائم رایج اینترنتی به سایت پلیس فتا مراجعه کنند.

ارسال نظر

آخرین اخبار