رئیس مرکز بهداشت گلستان گفت: آمار بیماران سرپایی کرونا در استان چند برابر بیماران بستری در بیمارستان هاست و این امر نشان می دهد اکثر گلستانی ها به این ویروس آلوده هستند.

آمار بیماران سرپایی کرونا ۵ برابر بیماران بستری/آلودگی اکثر گلستانی‌ها به ویروس کرونا

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، ناهید جعفری رئیس مرکز بهداشت گلستان با اشاره به پیک پنجم کرونا در استان گفت: وضعیت استان در شیوع کرونا دلهره آور است و بستری بیش از هزار و ۳۰۰ بیمار در بیمارستان‌ها و پذیرش روزانه حدود ۲۶۰ بیمار چیزی نیست که به راحتی از کنار آن عبور کنیم.

او افزود: ۴ الی ۵ برابر بیماران بستری در بیمارستان‌ها بیمار سرپایی داریم که نشان می‌دهد بیشتر مردم در استان یا آلوده هستند یا در معرض آلودگی قرار دارند.

جعفری ادامه داد: میزان سرایت این ویروس بسیار بالاست و هر کسی که بیمار می‌شود این تجربه را دارد که اعضای خانواده اش یا بیمار بودند و یا مبتلا شدند، سرایت بیماری شدید است و وضعیت خطرناکی ایجاد کرده است.

رئیس مرکز بهداشت گلستان با بیان اینکه مدام به مردم توصیه می‌کنیم در دورهمی‌های خانوادگی شرکت نکنند، افزود: ما فقط جایگاه نظارتی در جا‌های رسمی داریم و نمی‌توانیم به خانه‌های مردم برویم و نظارت کنیم، این مردم هستند که باید خود را از خطر دور کنند.

جعفری با تاکید بر این نکته که خطر ابتلا به کرونا متوجه تک تک ماست، گفت: شرایط فعلی استان دقیقا شرایط اسفند ۹۸ است و در آن زمان مردم با همکاری هم در قرنطینه ماندند، الان همان وضعیت است و مردم باید رعایت کنند.

او افزود: فردا عید غدیر و عید سادات است و از مردم می‌خواهیم با دید و بازدید از این افراد خطر را متوجه این افراد نکنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار