امام جمعه گرگان با اشاره به تلاش دشمنان برای کمرنگ کردن نماز جمعه می گوید: نماز جمعه حلقه اتصال مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می رود و لذا دفاع از تریبون نماز جمعه دفاع از نظام جمهوری اسلامی است.

نماز جمعه بستری برای خنثی سازی توطئه های دشمنان/ضرورت جذب جوانان در نماز جمعه

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، نماز جمعه یکی از گرده همایی های بزرگ سیاسی و دینی مسلمانان به شمار می شود و از این رو تقویت نهاد نماز جمعه باعث انسجام بیشتر بین مسلمانان می شود.

 

بسیاری از دسیسه های دشمنان انقلاب اسلامی در نهاد خطبه های نماز جمعه از خطیبان توانمند و انقلابی نقش بر آب شد.

 

همچنین نماز جمعه سرچشمه بسیاری از خوبی ها است و در ایام کرونا شاهد آن بودیم که بسیاری از اقدامات خیراندیشان مثل مواسات از مصلی های نماز جمعه در جامعه تسری پیدا کرد.

 

در برابر توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی محل های برگزاری نماز جمعه دژ مستحکمی می شد که تفکر لشکریان اسلام را برای رویارویی با دشمن تقویت می کرد.

 

گاهی هم نماز جمعه بساط فتنه ها را برچید و بسیاری از مردم ایران سخنان گوهربار مقام معظم رهبری را که پس از فتنه 88 از تریبون نماز جمعه آن سخنرانی تاریخی خود را انجام داد از یاد نبردند.

 

*در گرگان همزمان با تهران نخستین نماز جمعه کشور اقامه شد

پس از پیروزی انقلاب اسلامی در پنجم مرداد سال 58 نخستین نماز جمعه در تهران با امامت محروم آیت الله طالقانی اقامه شد و استان گلستان و شهر گرگان نیز مفتخر است که همزمان با چنین روزی نسبت به برپایی نخستین نماز جمعه مبادرت کرده است.

 

آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان در این باره می گوید: در مرداد سال 1358 وقتی در تهران مرحوم آیت‎الله طالقانی نماز جمعه برگزار کرد، در گرگان نیز اذن شرعی گرفته شد و در فصل تابستان نماز جمعه برگزار شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان گلستان بابیان آنکه مردم در آن روزها در هوای گرم و بر روی زمین نماز جمعه را برگزار کردند، افزود: در آن زمان از طریق صدا و سیما این اطلاع‎رسانی انجام شد و در دانشگاه علوم کشاورزی نخستین نماز جمعه گرگان برگزار شد.

 

*دفاع از تریبون نماز جمعه دفاع از نظام جمهوری اسلامی است

آیت الله نورمفیدی بر لزوم جریان سازی پیرامون بازآفرینی هویت نماز جمعه و ارتقای ظرفیت هدایتگری این نهاد تاکید کرد و گفت: هدف از گرامیداشت این ایام بازخوانی و مرور آثار و برکات حضور مردم در نماز‌های جمعه، تشریح خدمات و دستاورد‌های ارزشمند نهاد نماز جمعه در سطوح ملی و استانی به ویژه در ایام شیوع کرونا است.

 

وی متذکر شد: نماز جمعه انقلاب را بیمه می کند و میادین نماز جمعه حلقه اتصال مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می رود و لذا دفاع از تریبون نماز جمعه دفاع از نظام جمهوری اسلامی است.

 

*سیاست های کلی نظام و مقام معظم رهبری از تریبون نماز جمعه تبیین می شود

حجت الاسلام «محسن کیائی»، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان نیز می گوید: سیاست‌های کلی نظام و سیاست‌های مقام معظم رهبری از طریق تریبون نماز جمعه در جامعه تبیین می‌شود.
 

وی تصریح کرد: تربیون نماز جمعه تربیون بصیرت و آگاهی دهنده است که از سویی خدمات نظام را به مردم بازگو و از طرفی خواسته‌های مردم را به مسئولین منتقل می‌کند.

 

این مقام مسئول بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی و با درایت عالمانه و حکیمانه حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه، نماز جمعه به عنوان مستحکمترین سنگر دفاع از اسلام  به شمار می رود.

 

حجت الاسلام کیائی متذکر شد: نماز جمعه زمینه ساز صحنه نمایش وحدت و همدلی کشور است  و حضور مردم در میادین نماز جمعه مایه یأس و ناامیدی دشمنان ایران اسلامی می شود.

 

*تبیین مسائل فرهنگی در تریبون نماز جمعه

وی با اشاره به برگزاری گرده همایی ائمه جمعه استان گلستان با محوریت مسائل فرهنگی گفت: در تلاش هستیم که با همکاری 14 دستگاه اجرایی به پنج اولویت فرهنگی در استان بپردازیم و در کشور نیز ائمه جمعه 155 مسئله فرهنگی را پیگیری می کنند تا بتوانیم از این طریق نسبت به حل برخی از معضلات فرهنگی گام برداریم.

 

این مقام مسئول متذکر شد:  مصرف بهینه در ویژه در این ایام که مردم با بحران قطعی برق و آب رو به رو هستند و همچنین جمعیت و تحکیم خانواده از جمله اولویت هایی است که در استان گلستان ائمه جمعه به آن تاکید داردند.

 

*تلاش برای مشارکت جوانان در نماز جمعه

همچنین حجت الاسلام «نورعلی دیلم»، رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور نیز می گوید: ارکان نمازجمعه شامل هیئت امنا وامام جمعه باید فضاهایی رافراهم کنند تا جوانان جذب نمازجمعه شوند.

 

این مقام مسئول متذکر شد: در نماز جمعه ضمن مقابله با ترفندهای ضد دینی دشمنان در راستای گسترش اسلام ناب محمدی گام برداشته می شود.

 

حجت الاسلام دیلم متذکر شد: درشرایط فعلی انتظارات از امام جمعه بیشتر شده و مردم انتظار دارند در خصوص خدمات رسانی، محرومیت زدایی و تحقق خواسته های عمومی ائمه جمعه در تریبون نماز جمعه بکوشند.

 

همچنین مسئولان استان گلستان نیز معتقد هستند که در ایام کرونا بیشترین هماهنگی را ائمه جمعه استان گلستان با ستاد پیشگیری از کرونا داشته نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام داشتند.

 

ائمه جمعه نیز در این ایام گاهی به از طریق تریبون های نماز جمعه و گاهی نیز به صورت ارائه خطبه ها در فضای مجازی تلاش کردند که با آگاه سازی مردم جامعه آسیب کمتری از کرونا ببیند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار