برشی از تاریخ

اگرچه هاشمی رفسنجانی در سال‌های اخیر خود را موافق دوستی با آمریکا نشان می‌دهد ولی در سال‌هایی که وی رفتار انقلابی از خود نشان می‌دهد، القاب جالبی به آمریکایی‌ها نسبت می‌دهد.

هاشمی رفسنجانی: آمریکایی‌ها مسائل اجتماعی را مثل خوک بررسی می‌کنند

به گزارش گلستان24، اگرچه هاشمی رفسنجانی در سال‌های اخیر خود را به عنوان مدافع آمریکا و موافق دوستی با این کشور نشان می‌دهد ولی در سال‌هایی که وی به ظاهر رفتار انقلابی از خود نشان می‌دهد، برچسب‌های جالبی به مسئولان و سربازان آمریکایی نسبت می‌دهد.

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به تلاش آمریکایی‌ها در براندازی نظام جمهوری اسلامی مسئولان آمریکایی را خوک خوانده است. او در نماز جمعه تهران در: ۱۳۶۲/۴/۲۴ بیان می‌دارد:

 

"این حرکت - به اصطلاح کودتای (نوژه) - می‌دانید بعد از جریان طبس بود، بعد از آن‌که آن خوک‌های آمریکایی (که واقعاً مسائل اجتماعی را مثل خوک بررسی می‌کنند!) خیال کردند با فرستادن چند هلیکوپتر و هواپیمای باری، می‌توان این انقلاب را شکست داد.

 

آمدند در طبس و آن جوری مدفون شدند، آمدند این طرح دوم خود را اجرا کردند که این کودتای نوژه بود و در آن روز این قدر به این کودتای خود معتقد بودند که خیلی هم تحفُّظْ نمی‌کردند.

اصلاً فرض آمریکایی‌ها این بود؛ ایرانی که تشکیلات اطلاعاتی ندارد، نیروی دفاعی ندارد، ارتش که هوادار نیست! کسی نیست، ماها هم که به خودمان مشغولیم! آن‌ها یکی دو جا را که کوباندند، می‌آیند پایین و رادیو تلویزیون را می‌گیرند و بعد قضیه تمام می‌شود! ولی این نادان‌ها اصلاً حساب این ملت را نکرده بودند، حساب این مردم را نکرده بودند، حساب این جمعیت را نکرده بودند که با دست خود شاه را ساقط کرده بود."[1]

منبع: مشرق

ارسال نظر

آخرین اخبار