مدیر شبکه بهداشت و درمان گالیکش در شرق استان گلستان گفت که این شهرستان ۲ هزار نفر جمعیت بالای ۶۰ سال دارد که تاکنون ۸۰ درصد آنان با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون معرفی شده، واکسن کرونا دریافت کردند.

۸۰ درصد افراد بالای ۶۰ سال گالیکش واکسن کرونا دریافت کردند

به گزارش گلستان ۲۴؛ حسن رحیم‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: واکسیناسیون افراد ۵۰ تا ۶۰ سال گالیکش علیه بیماری کرونا نیز از چند روز گذشته آغاز شد و تاکنون ۵۰ درصد از جمعیت سه هزار و ۶۰۰ نفری جامعه هدف این شهرستان نوبت نخست واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی بابیان اینکه مطابق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افراد بالای ۱۸ سال کشور باید بر اساس جدول و اولویت‌های اعلامی واکسن کرونا دریافت کنند، افزود: شهرستان گالیکش ۴۲ هزار و ۹۳۶ نفر جمعیت بالای ۱۸ سال دارد که تاکنون ۶ هزار و ۸۰۰ دُز واکسن کرونا به واجدین شرایط تزریق شده است.

رحیم زاده اضافه کرد: افراد واجد شرایط می‌توانند بعد از نام نویسی در سامانه سلامت به نشانی SALAMAT.GOV..IR و دریافت پیامک اعلام زمان و مکان مراجعه با حضور در مرکز تجمعی شهر گالیکش و ۶ مرکز جامع خدمات روستایی در "تنگراه، آق قمیش، تراجیق، ینقاق، قلی تپه و فارسیان" این شهرستان برای دریافت واکسن کرونا اقدام کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گالیکش همچنین بابیان اینکه در ۲ هفته اخیر روند ابتلا به کرونا در این شهرستان صعودی شده است، از گروه‌های مختلف مردم خواست حتی المقدور از منازل خود خارج نشوند و در صورت لزوم برای خروج از خانه، حتما ماسک بزنند و فاصله اجتماعی را نیز رعایت کنند.

گالیکش با حدود ۶۵ هزار نفر جمعیت در مسیر جاده شمال - مشهد مقدس واقع است و پارک ملی گلستان نیز در حوزه جغرافیایی این شهرستان قرار دارد.

مطابق اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان تاکنون ۱۷۲ هزار و ۵۵۴ دُز واکسن کرونا به واجدین شرایط در این استان تزریق شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار