سفیران پیام غدیر به ایستگاه هجدهم ذی‌الحجه می‌رسند، ندای «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» به گوش زمینیان رسیده است، همه در تدارک جشن غدیر هستند، عشق به ولایت در فضای مجازی و حقیقی در حال تکثیر شدن است.

گلستان در تدارک «جشن غدیر»/ آسمان گلستان «نورافشانی» و «واقعه غدیر» شبیه‌‌سازی می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، جشن بزرگ غدیر پیام ناب دارد تا گمراه نشویم، تفکر غدیر در حال تکثیر پیام درس‌آموز ولایتمداری است تا بدانیم و بدانند تنها در تبعیت از ولایت می‌توان به تکامل رسید و طعم شیرین پیروزی را چشید، این روزها در آستانه هجدهم ذی‌الحجه همه در تدارک یک جشن شورانگیز برای عید اکبر هستند، ایام کرونایی روند برگزاری جشن‌های غدیر در استان گلستان را به سمت مجازی شدن سوق داده است.

چند سالی است که بنیاد غدیر در استان گلستان راه‌اندازی شده و فعالیت‌های متفاوتی برای شناساندن این واقعه به منصه ظهور و بروز رسانده است، بار دیگر قرار است برای تجدید بیعتی دوباره «واقعه غدیر» در استان گلستان شبیه‌سازی شود تا نسل جوان با پیام‌رسانی آن سیراب شوند.

*۱۱۰ دیگ غذا در عیدغدیر طبخ می‌شود

مسوول اجرایی بنیاد غدیر استان گلستان از برگزاری جنگ شادی به مناسبت عید سعید غدیر خم در استان خبر داد و گفت: ایستگاه صلواتی در شهرهای مختلف استان با کمک سازمان تبلیغات اسلامی برپا می‌شود.

حمید ارشاد با اشاره به فعالیت‌های بنیاد غدیر استان گلستان از طبخ و توزیع ۱۱۰ دیگ غذا به مناسبت عید غدیر در گرگان خبر داد و بیان کرد: حمایت مادی و معنوی از شبیه‌سازی واقعه غدیر انجام گرفته تا نسل جوان از معارف ناب این واقعه بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه به مناسبت جشن غدیر به عنوان بزرگترین عید بزرگ مسمانان، میادین و معابر شهرها همانند عید نوروز تزیین می‌شوند، افزود: پخش حدیث از تلویزیون شهری از دیگر اقداماتی است که در این ایام انجام می‌گیرد تا مردم نسبت به اهمیت عید غدیر آشنا شوند.

مسوول اجرایی بنیاد غدیر استان گلستان از تزیین تاکسی و اتوبوس، نورافشانی در شب عید غدیر، راهپیمایی  خودرویی، فعالیت گسترده در فضای مجازی برای ترویج پیام غدیر خبر داد و گفت: شرایط کرونایی استان اکثر برنامه‌ها را به سمت مجازی شدن پیش برده است.

ارشاد با اشاره به اطعام‌دهی در کل استان گلستان بیان کرد: ۱۱۰ دیگ غذا به مناسبت عیدغدیر در گرگان طبخ می‌شود.

*مراسم یادبود آیت‌الله سیدحبیب‌الله طاهری امسال برگزار نمی‌شود

وی در خصوص برگزاری مراسم چهاردهمین سالگرد آیت‌الله سیدحبیب‌الله طاهری نماینده فقید مجلس خبرگان رهبری به خبرنگار فارس در گرگان گفت: به دلیل قرار گرفتن در پیک کرونا برگزاری مجلس یادبود برای آن عالم وارسته امسال برگزار نمی‌شود.

ارشاد با اشاره به خدمات موثر آیت‌الله سیدحبیب‌الله طاهری‌گرگانی در زمان حیات‌شان ابراز کرد: این عالم وارسته در طول عمر شریف خود کارنامه درخشانی در دفاع از انقلاب اسلامی داشتند.

*گلستان مهیای اجرای برنامه‌های غدیر

فضای استان گلستان آکنده از جشن غدیر شده است و دوستداران اهل بیت (ع) در تکاپوی ترویج فرهنگ غدیر هستند، هر کسی به سهم خود وارد این کارزار دینی و فرهنگی شده است.   

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان مهیای اجرای برنامه‌های غدیر شدند و با همکاری هیئت‌ها، مراکز نیکوکاری و موکب اربعین برای برگزاری جشن غدیر اقدامات و برنامه‌های مختلفی تدارک دیدند.

محمدمهدی سلمان‌زاده با اشاره به اینکه اطعام‌دهی در روز عیدغدیر از سنت‌های حسنه است، گفت: به همین مناسبت با همکاری گروه‌های مختلف و مردمی 110 دیگ غذا طبخ می‌شود و بین مردم در مناطق حاشیه‌نشین گرگان توزیع خواهد شد.

به گفته وی؛ اطعام‌دهی در نقاط مختلف استان گلستان با همکاری گروه‌های جهادی، مراکز خیریه و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان انجام خواهد گرفت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار