فرماندار شهرستان گنبدکاووس گفت: با توجه به آمار شبکه بهداشت و درمان شهرستان در حال حاضر ۳۶۱ بیمار در بیمارستان‌های شهرستان بستری هستند.

 ۳۶۱ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گنبدکاووس بستری هستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گنبدکاووس عبدالقدیر کریمی صبح امروز در جلسه استانی ستاد مقابله با بیماری کرونا به صورت ویدئو کنفرانس اظهار کرد: با توجه به وضعیت شهرستان نسبت به شیوع بیماری کرونا، اعضای ستاد کرونا شهرستان در اعمال رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و بازاریان در اماکن عمومی نظارت و بازرسی دقیق دارند.

وی ضمن تشکر از واحدهای صنفی مبنی بر رعایت مصوبات ستاد شهرستانی مقابله با بیماری کرونا تصریح کرد: خوشبختانه اصناف و بازاریان با توجه به مشکلات اقتصادی فراوان و تعطیلی بازار در چند مرحله در پیک‌های مختلف شیوع بیماری همکاری خوبی با ستاد شهرستان داشته و امید داریم مردم نیز در مقابل این عمل پروتکل‌های بهداشتی را با دقت بیشتری رعایت کنند.

* با متخلفان که جان و سلامت مردم را به خطر می‌اندازند، برخورد قاطع می‌شود

فرماندار شهرستان گنبدکاووس خاطر نشان کرد: از امروز علاوه بر تعطیلی بازار تا آخر هفته بر برگزاری مراسمات عروسی و عزاداری به شدت نظارت خواهد شد و با متخلفان که جان و سلامت مردم را به خطر می‌اندازند، برخورد قاطع می‌شود.

وی ادامه داد: ما شرایط بازاریان را به خوبی درک کرده اما به خاطر حفظ سلامت همشهریان و هموطنان عزیز مجبور هستیم تا پایان هفته این تعطیلی را ادامه دهیم.

کریمی گفت: در حال حاضر ۳۶۱ بیمار در بیمارستان‌های شهرستان بستری بوده که از این تعداد ۴۶ نفر در بخش آی‌سی‌یو بستری هستند، روزانه ۵۵ نفر به عنوان بیمار در بیمارستان‌های شهرستان پذیرش می‌شوند.

* پلمب ۲۳ واحد صنفی مختلف به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی

رئیس اتاق اصناف شهرستان گنبدکاووس در این جلسه اظهار کرد: از هفته گذشته تاکنون تعداد ۶۴۰ بازدید مشترک با دستگاه‌های مرتبط از واحدهای صنفی در شهرستان انجام شد و در این بازدیدها به ۵۱۹ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تذکر داده شد.

وی تصریح کرد: در این بازدیدها ۲۳ واحد صنفی مختلف به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم تعطیلی واحد صنفی قرار گرفته در رده دو، سه و چهار پلمب و هشت پرونده واحد صنفی دیگر نیز به مراجع قضایی ارجاع شد.

* عبدلی: پویش‌های مردمی «زدن ماسک» بار دیگر در استان فعال شود

مهدی عبدلی گفت: به عنوان نماینده واحدهای صنفی و بازاریان شهرستان از ستاد مقابله با بیماری کرونا شهرستان گنبدکاووس تقاضا دارم علاوه بر تعطیلی انجام شده در بازار، بر عدم برگزاری مراسمات عروسی، عزاداری و بانک‌هایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند نظارت و بازرسی‌های دقیق انجام شود.

وی بیان کرد: همانطور که در روزهای نخست شیوع بیماری کرونا در اسفند ماه سال ۱۳۹۸ توانستیم با راه‌اندازی پویش‌های مردمی مبنی بر دعوت مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک تا حدود زیادی شیوع این بیماری را کنترل کنیم کنیم پیشنهاد می‌شود این پویش‌ها بار دیگر در شهرستان فعال شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار