استاندار گلستان با استقبال از سرمایه گذاری شرکت کشت و صنعت جوِین و ایجاد کارخانه قند در استان، خاطرنشان کرد: ایجاد این کارخانه هم به سود مردم استان و همچنین اقتصاد ملی است.

ایجاد کارخانه قند در استان به نفع مردم گلستان و اقتصاد ملی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر هادی حق شناس، صبح امروز یکشنبه 10 مرداد در بازدید از کارخانه قند جوین در استان خراسان رضوی که با همراهی مهندس سنگدوینی، نماینده مردم شهرستانهای گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، دکتر مهاجر، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان و جمعی دیگر از مدیران استانی انجام شد، گفت: در استان گلستان 650 هزار هکتار از اراضی، یک، دو یا سه بار کاشت، داشت و برداشت محصول دارند که به لحاظ کشت دو و سه بار جزو استانهای محدود در کشور هستیم.

وی با اشاره به اختلاف درآمد سرانه مردم استان نسبت به سایر کشور، خام فروشی محصولات کشاورزی را یکی از دلایل عمده مؤثر در این امر دانست و تصریح کرد: با ایجاد صنایع تبدیلی و صادرات محصولات فرآوری شده، ارزش افزوده و اشتغال پایدار را برای مردم استان به همراه خواهد داشت.
دکتر حق شناس این کارخانه را نمونه موفق خصوصی سازی دانست و گفت: کارخانه ای با این عظمت، منافعش هم برای بخش کشاورزی و هم صنعت است و توانسته جلوی واردات بیشتر شکر را نیز بگیرد و به اقصاد ملی نیز سود رسانده که مایه افتخار است.
استاندار گلستان با اعلام آمادگی کامل برای آغاز به کار این شرکت در استان، تصریح کرد: در استان نیز این آمادگی وجود دارد که همه موانع برطرف شود تا این صنعت ماندگار در استان ایجاد شود.
 استاندار گلستان و هیات همراه در ادامه از کارخانه قند جوین بازدید کردند و با نحوه فعالیت این کارخانه، آشنا شدند.
سالانه چغندر قند استان برای فرآوری به این کارخانه تحویل می شود؛ شرکت کشت و صنعت جوین برای سرمایه گذاری در استان و احداث کارخانه قند اعلام آمادگی کرده است.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار