رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس گفت: برای چهارمین سال متوالی و با کمک خیرین و دیگر ارگان‌ها در روز عید غدیر تعداد ۲۴ هزار و ۳۵ پرس غذای گرم در قالب طرح ضیافت علوی در امامزاده یحیی بن زید (ع) و مسجد عسکریه طبخ و بین نیازمندان شهرستان توزیع شد.

 طرح «ضیافت علوی» با بیش از ۲۴ هزار پرس غذای گرم در گنبدکاووس

به گزارش گلستان ۲۴؛ صالح محبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: با توجه به احادیث و روایات وارده از معصومین، ثواب اطعام دادن در روز عید غدیر به یک نفر مانند غذا دادن به همه پیامبران و صدیقان است.

وی تصریح کرد: امسال هم مانند سال‌های گذشته و در چهارمین سال متوالی طرح ضیافت علوی با طبخ غذای گرم و توزیع بین نیازمندان در صحن امامزاده یحیی بن زید (ع) انجام شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: در این طرح با کمک و مشارکت خیرین، معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، مرکز افق امامزاده یحیی بن زید (ع)، خیریه حضرت زهرا اطهر (س)، اتحادیه انجمن اسلامی، مجموعه فرهنگی مذهبی الزهرا (س) و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تعداد ۲۴ هزار و ۳۵ پرس غذای گرم طبخ و در مناطق کم برخوردار و افراد نیازمند شهرستان توزیع شد.

وی ادامه داد: هزینه تعداد ۱۷ هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم توسط نیکوکاران گنبدی پرداخت شده و تعداد ۶ هزار و ۵۳۵ پرس غذای گرم توسط ارگان‌های ذکر شده تهیه، طبخ و توزیع شده است.

محبی گفت: به منظور ترویج فرهنگ علوی و گرامیداشت روز عظیم غدیر خم گروه سرود مجموعه فرهنگی الزهرا (س) در جوار حرم مطهر امامزاده یحیی بن زید (ع) در این روز سرود اجرا کرده که با توجه به وضعیت قرمز شهرستان به لحاظ شیوع بیماری کرونا از طریق فضای مجازی پخش شد.

وی بیان کرد: در دهه امامت و ولایت و بمناسبت عید سعید قربان نیز این اداره، تعداد ۱۲۰ بسته گوشت گرم به عنوان نذری با مشارکت خیرین تهیه و بین نیازمندان در این روز توزیع شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار