رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: هرچند با توجه به افزایش شمار بستری‌های کرونایی در استان و پر شدن ظرفیت بیمارستان‌ها نیاز به اضافه کردن تخت‌های بیشتری داریم اما در حال حاضر تجهیز کردن مراکز دیگر به دستگاه اکسیژن و همچنین نیروی انسانی در استان مقدور نیست.

بیمارستان صحرایی در گلستان دایر نمی‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، دکتر عبدالرضا فاضل در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با اشاره به پیشنهاد نیروهای نظامی و انتظامی برای راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در استان، اظهار کرد: در حال حاضر برخی از بیمارستان‌های استان بیش از ظرفیت تخت‌های تعریف شده آنها بیمار پذیرش کرده‌اند. ورودی‌ها به بیمارستان‌ها بسیار زیاد شده و متوسط بستری‌های جدید روزانه به ۳۸۰ نفر رسیده است. هم‌اکنون بیش از ۱۷۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها بستری و بیش از ۹۰۰ بیمار نیز به‌صورت سرپایی تحت درمان هستند.

وی افزود: هتل ورزش گرگان از دو روز قبل برای درمان بیماران سرپایی جهت تزریق داروی رمدسیویر تجهیز و راه‌اندازی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: هرچند نیاز به محل‌های جدیدی برای بستری بیماران هستیم اما تجهیز این محل‌ها نیاز به دستگاه اکسیژن و تجهیزات دیگر و داشتن نیروی انسانی است که در حال حاضر این امر مقدور نیست. برخی از پرستاران با توجه به داشتن علائم کرونا در استعلاجی به سر می‌برند و این مسئله با توجه به افزایش بیش از اندازه مراجعات، کار کادر درمان را بسیار سخت کرده است.

فاضل تأکید کرد: در حال حاضر تنها راه مدیریت این وضعیت تمرکز بر روی رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به دنبال آن کاهش ورودی‌ها با مراکز درمانی است.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان به ۴۲ درصد رسیده و اگر می‌خواهیم از این وضعیت عبور کنیم، باید این عدد افزایش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به وضعیت وحشتناک کرونا در استان، گفت: ما هنوز به قله پیک کرونا نرسیده‌ایم و بستری‌ها همچنان افزایشی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار