روستای «گدم‌آباد» شهرستان گنبدکاووس یکی از وسیع‌ترین روستاهای این شهرستان به شمار می‌رود و با داشتن جمعیتی بالغ بر ۱۱ هزار نفر همچنان غرق در بی‌تدبیری برخی از مسوولان به سر می‌برد.

خیابان‌های «گدم‌آباد» گنبدکاووس در باتلاق بی‌تدبیری فرو رفت/ روستای «گدم‌آباد» در حسرت آسفالت خیابان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، «گدم‌آباد»، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان گنبدکاووس در استان گلستان است این روستا یکی از روستاهای بزرگ و وسیع شهرستان گنبدکاووس محسوب می‌شود که جمعیتی بالغ بر ۱۱ هزار نفر را داراست.

طرح هادی این روستا از سال 1391 بازنگری شد که برای اجرای طرح هادی در این روستا اعتبارات خوبی از سال‌ 1380 الی 1397 درنظر گرفته شد اما با این وجود شاهد گل‌آلود بودن برخی از خیابان‌های این روستا از قبیل خیابان 14 متری فتاح، خیابان آزادی هشت و «خیابان شهید هلاکو» روستای «گدم‌آباد» این شهرستان هستیم که اهالی این روستا در حسرت آسفالت شدن خیابان‌ هستند که همچنان از بی‌تدبیری برخی از مسوولان رنج می‌برند.

خیابانی که وقتی باران می‌آید تبدیل به باتلاقی از گِل می‌شود و مردم این روستا پنج ماه است که در حسرت آسفالت شدن این خیابان هستند خبرنگار فارس استان گلستان در گفت‌وگویی صمیمی با «مهدی یلمه» دهیار روستای «گدم‌آباد» شهرستان گنبدکاووس و مرتضی صابری «رئیس بنیاد مسکن شهرستان گنبدکاووس» صورت گرفت تا رویای آسفالت شدن خیابان این روستا محقق شود.

* روستای «گدم‌آباد» در حسرت آسفالت خیابان

محمد یلمه یکی از اهالی روستای «گدم‌آباد» شهرستان گنبدکاووس است که در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: پنج ماه است که این خیابان جدول‌کشی شده است هنگامی که باران می‌آید باتلاق ایجاد می‌شود چندین بار هم به دهیار «گدم‌آباد» گفتیم ولی گوش شنوایی پیدا نکردیم که به این مشکل رسیدگی کند.

یلمه ادامه داد: از مسوولان تقاضا دارم به این مشکل رسیدگی کنند الان که تابستان هست چند روز دیگر که پاییز از راه برسد و باران ببارد دیگر در این خیابان نمی‌توان راه رفت سراپا در گل رو می‌رویم لطفا مسوولان به فکر ما هم باشند.

* با تخصیص بودجه، آسفالت خیابان‌های «گدم‌آباد» را پیگیری می‌کنیم/ پیگیری آسفالت روستای «گدم‌آباد» از طریق تفاهم‌نامه مشارکت

دهیار روستای گدم‌آباد شهرستان گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: سال گذشته در خیابان ۱۴ متری فتاح توانستیم با اعتباراتی که از طریق صدور پروانه‌های ساختمانی داشتیم و ارزش افزوده‌ای که از مالیات حاصل می‌شد توانستیم عملیات جدول‌بندی را در این مکان انجام دهیم.

مهدی یلمه ادامه داد: متاسفانه اکنون با کسری اعتبارات مواجه هستیم در این زمینه رایزنی‌هایی را انجام دادیم و مکاتباتی با بنیاد مسکن استان گلستان و همچنین مدیر بنیادمسکن شهرستان گنبدکاووس انجام دادیم.

وی تصریح کرد: خیابان ۱۴ متری فتاح، خیابان آزادی هشت و خیابان شهید «هلاکو» در دستور کار قرار گرفت دهیاری گدم‌آباد در این زمینه مکاتبات خوبی انجام داده است این طرح در مرحله بودجه ۱۴۰۰ قرار گرفته شده است که باید اعتبار این بودجه تخصیص پیدا کند تا بتوانیم کارهای آن را پیگیری کنیم.

دهیار روستای «گدم‌آباد» شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: از طریق تفاهم‌نامه مشارکت پیگیر این مسئله خواهیم بود در حقیقت با مشارکت مردم روستای «گدم‌آباد»، دهیاری و بنیادمسکن ان‌شاالله بتوانیم این مکان را آسفالت کنیم.

یلمه افزود: به دلیل کمبود اعتباراتی که داریم مجبوریم به صورت مشارکتی از مردم این روستا برای آسفالت این خیابان کمک بگیریم.

وی با بیان اینکه استان گلستان یک منطقه صنعتی نیست، ابراز کرد: ارزش افزوده‌ای که از دارایی دهیاری حاصل می‌شد مبلغ ناچیزی بود به عنوان مثال در طول سه ماه گذشته مبلغ ۲۰ میلیون تومان اعتبار به این روستا تخصیص یافت و یا برای سال ۱۴۰۰ اعتبار یک میلیارد تومانی درخواست کردیم که نهایتا ۷۰۰ میلیون تومان الی ۸۰۰ میلیون تومان به این روستا اختصاص بدهند آیا با این مبلغ پول می‌توان برای این کلان روستای به این بزرگی و با جمعیتی بالغ بر ۱۱ هزار نفر کاری کرد.

دهیار روستای «گدم‌آباد» شهرستان گنبدکاووس یادآور شد: استان‌هایی مانند گلستان، گیلان جزو استان‌های کشاورزی و دامداری هستند و چون صنعتی نیستند از مالیات بهره‌مند نمی‌شوند و با کمبود شدید اعتبارات مواجه هستیم به همین دلیل است که بحث امورات و عمران روستا عقب می‌ماند.

«یلمه» این قول را به خبرنگار خبرگزاری فارس داد که این موضوع را در اولین جلسه شورای روستا بررسی خواهد کرد و به جد پیگیر این موضوع خواه بود.

* اجرایی شدن ۴۰ هزار متر زیرسازی و آسفالت در روستای «گدم‌آباد»

رئیس بنیاد مسکن شهرستان گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان ابراز کرد: روستای «گدم‌آباد» یکی از روستاهای بزرگ شهرستان گنبدکاووس است که طرح هادی این روستا از سال ۱۳۹۱ بازنگری شد این روستا جمعیتی بالغ بر ۸ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت را داراست که برای اجرای طرح هادی در این روستا توانستیم اعتبارات خوبی را از سال‌ ۱۳۸۰ الی ۱۳۹۷ در نظر گرفتیم.

صابری افزود: حدود ۷ میلیارد تومان اعتبار مصوب برای این روستا در نظر گرفته شد و با تخصیص ۳ میلیارد تومانی که طی این سنوات به این روستا داشتیم توانستیم کارهای خوبی را به سرانجام برسانیم از قبیل ۴ هزار و ۱۰۰ متر جابه جایی شبکه برق، ۱۰۰۰ متر محوطه‌سازی و ۴۰ هزار متر نیز زیرسازی و آسفالت این روستا صورت گرفت.

وی اظهار کرد: به همت دهیاری روستای «گدم‌آباد» توانستیم در سال گذشته قریب به ۱۰ هزار متر مربع آسفالت مشارکتی را در این روستا به سرانجام برسانیم.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان گنبدکاووس در خصوص معبر خیابان ۱۴ فتاح روستای «گدم‌آباد» در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: برای آسفالت کردن خیابان فتاح روستای «گدم‌آباد» مشکل خاصی نداریم اگر بتوانیم تفاهم‌نامه‌ای مشارکت را با دوستان ببندیم و قیر یارانه‌ای از بنیادمسکن بگیریم و محل مورد نظر را آسفالت کنیم.

صابری افزود: آسفالت خیابان فتاح روستای «گدم‌آباد» نیاز به مشارکت مردم این روستا دارد کمکی که ما می‌توانیم به این روستا انجام دهیم ارائه قیر یارانه‌ای به این روستا است و در این زمینه دهیاری‌ها هزینه زیرسازی را تقبل می‌کنند و بنیادمسکن هزینه‌های آسفالت را انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: اگر تمامی روستاهای گنبدکاووس با تخصیص اعتبارات موردنیاز از محل اجرای طرح هادی متنعم شده بودند می‌توانیم برای این روستا کارهایی را انجام دهیم اما در حال حاضر اولویت ما با روستاهایی است که هنوز طرح هادی در آنجا اجرایی نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آسفالت خیابان فتاح روستای «گدم‌آباد» نیاز به مشارکت اهالی روستا، دهیار و بنیاد مسکن شهرستان گنبدکاووس دارد که امیدواریم با در اختیار قرار دادن قیر یارانه‌ای از محل بنیادمسکن مشکل آسفالت این روستا مرتفع شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار