سی و هشت درصد مشترکان شرکت آب و فاضلاب گلستان در گروه مشترکان پُرمصرف قرار دارند.

پُرمصرف بودن ۳۸درصد مشترکان آب در گلستان؛ مردم مصرف را مدیریت کنند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز گلستان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان با اعلام این مطلب افزود: در بررسی‌ها مشخص شد ۳۸درصد از مشترکان ما پُرمصرف هستند و ماهانه بین ۱۵تا۳۰ مترمکعب آب مصرف می‌کنند.

بهزاد هرمزی گفت: همچنین ۷درصد مشترکین آب در استان بیشتر از الگوی مصرف یعنی ۱۵مترمکعب در ماه آب مصرف می‌کنند که ۶۷درصد آب تولیدی را شامل می‌شود.

او افزود: ۹درصد هم مشترک بد مصرف داریم که بیشتر از ۳۰مترمکعب در ماه آب مصرف می‌کنند که ضروریست الگوی مصرف خود را اصلاح کنند.

وی با بیان اینکه تمام منابع آبی استان متکی به ۶۰۰ حلقه چاه آب شرب است ادامه داد: با روشن شدن چاه‌های آب کشاورزی، سطح سفره‌های آب زیرزمینی به شدت کاهش پیدا می‌کند و به صورت طبیعی ما در تامین آب شرب در استان با مشکل مواجه خواهیم شد.

هرمزی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون ۳۵دستگاه دیزل ژنراتور برای مقابله با کمبود آب ناشی از قطعی برق در سراسر استان گلستان به کارگیری شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان همچنین خبر داد: با کاهش بیش از ۳۰درصدی بارندگی‌ها نسبت به پارسال، اکنون ۱۷۵روستا در استان گلستان با محدودیت منابع آبی مواجه هستند.

وی کمبود آبی استان گلستان را هم ۱۵۰۰لیتر بر ثانیه در شبانه روز اعلام کرد و از مردم خواست مصرف این ماده حیاتی را مدیریت کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار